Problem med utdelade mappar i VPN-tunnel win7 (LÖST)

Frågor och diskussioner som rör Internet & Nätverk. Så som nätverksutrustning, webbläsare & felsökning av Internetanslutningen.

Moderator: Imposter10

pson
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-mar-31, 20:38

Problem med utdelade mappar i VPN-tunnel win7 (LÖST)

Inlägg av pson » 2012-mar-31, 20:47

Hej !
Jag har skapat en privat inkommande anslutning till min win7 burk,(stationär) tanken är då att jag ska kunna koppla upp mig och komma åt mina delade mappar och filer via min bärbara dator.
Jag kan koppla upp och ansluta utan problem, men jag kommer inte åt mina delade filer, blir snart tokig, jag har satt administratörs rättigheter på allt, även skapat nya användare, men inga "delade" mappar dyker upp under nätverk, så jag vet inte vad jag gör för fel..... några tips ?
Tack
/mvh p-son

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-apr-03, 07:14

Hm, kan orsakas av konstig namngivning på mapparna, använd inte ÅÄÖ.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

pson
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-mar-31, 20:38

Inlägg av pson » 2012-apr-03, 13:11

Hej, har testat att ändra mappnamn, dock ingen skillnad, kommer åt nätverket när jag kopplar upp mig "internt" via vpn, men inte externt, misstänker att det är nåt med säkerheten.... kan dock inte komma på vad...
Tack/ Mvh P-son

pson
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-mar-31, 20:38

Inlägg av pson » 2012-apr-04, 21:20

Hej, problemet löst.
Var tvungen att öppna "kör" och sen mitt datornamn (till servern jag ansluter mot) "\\SERVER1"
Då kom nätverks resurserna upp (:
Kopierade sen en genväg till skrivbordet, så nu funkar det !
/Mvh

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-apr-06, 13:21

Jaaa men självklart =D Tack för att du postade svaret här så vet vi nu hur du löste det. Glad påsk!
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar