Chromekrångel

Frågor och diskussioner som rör Internet & Nätverk. Så som nätverksutrustning, webbläsare & felsökning av Internetanslutningen.

Moderator: Imposter10

sigvard
Inlägg: 3
Blev medlem: 2013-jan-09, 21:54

Chromekrångel

Inlägg av sigvard » 2013-jan-09, 22:12

Min dator har börjat gå i baklås, när jag använder Chrome. Tidigare gick den bra med Chrome. Ideligen får jag meddelandet att "den här sidan svarar inte". Jag måste därför hanka mig fram med Internet Explorer8 som sökmotor, samtidigt som jag ideligen får meddelanden om att jag bör gå över till Chrome - som ju inte längre fungerar alls i min dator.
Datorn är en Dell modell 2002 med Windows XP homeedition.

Försök att rensa registret med olika program nedladdade från nätet hade ingen effekt alls. Datorns antivirusprogram hittar inga elakheter. Vad ska man göra? Jag kastade ut alla program, som inte används samt Spotify och fick faktiskt lite bättre funktion. Defragmentering hjälpte också litegrann.
Varför blir det så här?

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2013-mar-01, 18:26

Har flyttat denna tråd då den låg i fel avdelning...

Har du typ en Dimension 8250? Testa att köra Dell PC Diagnostics

Passa på att kolla så alla drivare är uppdaterade.

Kanske läge att uppgradera till Win7 / 8 snart!?
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar