Problem med internetkoppling

Windows 10 forum. Microsofts operativsystem med nytt fokus på desktop användare, efterföljaren till Windows 8.

Moderator: Imposter10

houses
Inlägg: 2
Blev medlem: 2015-sep-13, 21:21

Problem med internetkoppling

Inlägg av houses » 2015-sep-16, 09:48

Hej
Jag har laddat ner Windows 10 och då har internetkopplingen krånglat till sig. Jag har mobilt bredband från 3G men det står Begränsat när den kopplar ifrån. Och och lopplingen bryts. Vad betyder det när det står Begränsat? Jag har 100 GB per månad.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2016-feb-07, 12:20

Hej,

Ska se om jag förstått dig rätt.
Du har nu färdiginstallerat och kör Windows 10. Internet fungerar men det står begränsat när den kopplar från?

Om det här var din fråga så ska du veta att det inte är någon problem utan mest notifiering för dig.



Däremot. Om det är så att internetuppkopplingen inte fungerar efter att du har installerat Windows 10 så borde du säkerhetsställa att du har installerat senaste drivrutiner för din mobila bredband.

Dra ur bredbandsdongeln och avinstalera samtliga tillhörande program. Starta om datorn. Plugga in bredbands dongeln igen och installera samtliga drivrutiner och program.
Om du har mobilt bredband via routern och utan dongeln så kan du ha fel drivrutiner till ditt nätverkskort. Starta om routern. Testa allt det här så får vi se om vi behöver fortsätta felsöka.

Fungerar det fortfarande inte så är det här definitivt en fråga för din bredbandsleverantör. Problemet verkar inte vara direkt allmän.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar