Nätverksproblem

Windows 10 forum. Microsofts operativsystem med nytt fokus på desktop användare, efterföljaren till Windows 8.

Moderator: Imposter10

WaffenVuls
Inlägg: 1
Blev medlem: 2017-dec-26, 19:27

Nätverksproblem

Inlägg av WaffenVuls » 2017-dec-26, 19:53

Hej. Nu har jag suttit nästan 2 dagar och försökt få ordning på äldsta grabbens speldator.

Det hela började med att han fick problem med att logga in på sitt Microsoft konto (loggades bara in på ett temporärt)

Då det naturligtvis inte fanns en enda återställningspunkt var jag tvungen att försöka tackla problemet på ett annat sätt.
Efter mycket om och men och surfande och läsande skapade jag ett nytt inlogg på Windows som jag lyckades kopiera över NÄSTAN allt från hans profil.
Tyvärr började nästa problem nu. Varken ljud eller nätverkskort fungerade och därmed inget Internet.

För att göra en lång historia kort så slutade det med att jag gjorde en återställning av datorn.

Efter mycket om och men fungerar nu det mesta men ett konstigt nätverksproblem har uppstått.

Bredbandet är anslutet via ethernetkabel och datorn har full Internet uppkoppling både upp och ned.
Dock visar datorn att den inte har något nätverk och att den inte är ansluten.

Detta nätverksproblem verkar resultera i massa andra små problem så som...
Det tex. går inte ringa upp någon i Skype (det går att ringa till datorn)
Det går i inte att logga in på Microsoft kontot via profilen.

Jag har även testat med trådlöst Internet via usb:n och det blir ungefär samma sak, det går att surfa men det står att jag inte är ansluten.

Jag har uppdaterat varenda drivrutin som tänkas kan utan resultat.
Jag har naturligtvis testat att dra ur kablar och sätta tillbaka dom. Startat om routern och återställa nätverket. Allt utan resultat.

Snälla någon hjälp mig.
Mvh
/Magnus