Problem med trådlöst.....

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Tete
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-okt-19, 22:30

Problem med trådlöst.....

Inlägg av Tete » 2009-okt-19, 22:36

Har fått j-ulska problem med att komma ut på nätet. Är uppkopplad via en trådlös router (Netgear) efter det att jag installerat ett nytt antivirusprogram. Upptäckte dessutom (det är min hustrus laptop) att precis i samma veva så har datorn uppdaterats med Vista SP2.

Vad kan det vara ? Jag har kontakt med Routern och den signalerar att jag har anslutning men IE öppnar inte upp utan signalerar "anslutningsproblem"

Vad göra ? :(

drivrutiner.net
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-okt-23, 11:09
Kontakt:

Inlägg av drivrutiner.net » 2009-okt-23, 11:23

Problemet med antivirus program och trådlöst är att många antivirus inte vill släppa ut dig om inte den trådlösa forbindelsen fanns innan du installerade antivirusprogrammet. Det jag skulle rekommendera, om du nu har en ny trådlös förbindelse efter installation av antivirus, är att du avinstallerar antivirus, ser till att din uppkoppling fungerar och sedan installerar om ditt antivirus. Om det inte hjälper med avinstallering av antivirus får du helt enkelt prova olika trådlösa kanaler på routern.
http://www.drivrutiner.net
- allt för din dator, gratis program, drivrutiner, system verktyg, hårdvara, manualer, tips och trix, böcker och beskrivningar

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-okt-30, 14:45

Vilken antivirus program har du installerat?

Försök bara starta om routern innan du gör några större ändringar.
Du har också en reset knapp på routern.
Prova koppla datorn med kabel till routern istället för att gå trådlöst.
Besök tillverkarens hemsida och ta reda på om du använder senaste firmware.

Har felet uppstått efter att du har installerat SP2 så avinstallera den men endast efter att du har provat allt annat.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar