Processor, hastighet fel, segt som...

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Foxxi
Inlägg: 2
Blev medlem: 2008-jun-03, 19:27

Processor, hastighet fel, segt som...

Inlägg av Foxxi » 2009-nov-23, 14:46

Jag installerade ett nytt spel, destination världen till sims 3 och en massa uppdateringar den ville jag skulle ta ner till spelet och när vi startar det spelet så är det fruktansvärt segt, det tar inst 10 min att komma in i spelet och sen hackar det.
Jag kollade då om jag hade rätt uppdateringar på mitt grafik kort som är NVidia GEForce 8600GS och det hade jag samt att jag kollade mitt diectX och jag hade det senaste.
Jag tankade hem ngt som hette Easyinfo som kollar hur ens dator kan hantera vissa spel o.s.v och när jag kör den så står det Processorhastighet att den kräver minst 2.00 GHz och jag har 1.60 GHz, vilket jag inte har, jag har 2.40Ghz.
Jag fattar ingenting.
Hur kan jag ha mindre processor hastighet än vad systeminformationen säger?

Hur kan jag hitta och rätta till felet med varför det segar sig som f*n när man ska spela.

Har en Fujitsu Siemens 32 bit
Intel(R) Core(TM) QUAD CPU Q6600

med 3Gb raminne och över 72 Gb utrymme kvar och som sagt Nvidia grafikkort ....

Anyone?

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-nov-23, 16:13

Hej!

pröva med ett annat program såsom CPU-Z
CPU-Z

Sen är det en Intel CPU, så det är en stor chans att du har "speed step" på, speed step gör att din CPU hastighet går ner i IDLE men sedan går upp i den riktiga hastighet vid LOAD.

Så kolla din hastighet med CPU-Z sedan startar du orthos(finns i länken) så ska du se att din hastighet ändras :)

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-nov-24, 22:11

Jag förstår att ”destination världen” är tillägg, expansionspaket till spelet The Sims 3. Har spelet som är egentligen The Sims 3 gått så segt även innan installationen av ” destination världen”?

Du behöver inte köra några tester eftersom det info som du har angivit om din dator visar att du ska klara av att spela The Sims 3 utan att den hackar.

Det som du kan göra nu är att installera om spelet och du vill kanske också pröva någon annan version av ”destination världen” tillägget.

Det kan också bero på uppdateringar som den krävde att du skulle ladda ner. Se till att uppdateringar stödjer ditt system och allt. Googla lite på det.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar