Varför hänger datorn sig vid installering av service pack?

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Jeanette B
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-nov-30, 19:48

Varför hänger datorn sig vid installering av service pack?

Inlägg av Jeanette B » 2009-nov-30, 20:03

Vet ej vad som hänt.... Men det började med att datorn uppdaterade sig... och sen helst plötsligt så har datorn hängt sig på något vis. Den står och tänker vid"installerar service pack - steg 3 av 3 - 0% klart. Starta inte om datorn" . Så står det så och snurrar i ett tag och sen startas datorn om igen och så fortsätter det. Har försökt att gå in via felsäkert läge men det går inte. Inte heller går det att återställa till ett tidigare tillfälle. Vad händer? Det är en stationerad dator med Windows Vista. Har försökt med det mesta...tror jag.
Help!!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-dec-02, 01:03

Uppdateringar kan ta långt tid och servicepack installation ännu längre och speciellt om datorn är något äldre och kanske inte riktigt klarar av Vista. Ge den tid. Det kan ta ca 30min och att datorn startas om under en sådan installation är inte konstigt. Låt den stå 1timme och om ingenting händer borde du kontakta någån som kan ta en titt på din dator.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

tsvenss2
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-dec-14, 11:28

Inlägg av tsvenss2 » 2009-dec-14, 12:57

Hej!
Hade samma problem jag med så jag letade reda på servicepacken på microsft och tankade hem och sparade den på datorn, sedan körde jag installationen, det fungerade

Skriv svar