Ingen Administratör behörighet

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

nero
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-jan-05, 15:25

Ingen Administratör behörighet

Inlägg av nero » 2010-jan-05, 15:38

Hej .....
Har windows vista och när jag försöker att installera spel eller att titta på en del filmer säger datorn att jag har inte administratör behörighet,
Har loggat ut startat om flera gånger men samma sak igen, har ändrat admin konto men inget hjälper.Har slängt X antal spel på grund av det .........Tack.. :(

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-10, 14:13

Men vet du att du måste logga in som administratör och inte som vanlig användare. Prova så här. Högerklick på filen och välj ”Kör som administratör”, om det är spel så gör det på ”Install” filen.

Du kan också ändra rättigheter för filen men prova först det här.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

nero
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-jan-05, 15:25

Inlägg av nero » 2010-jan-13, 16:15

När jag är inloggad då är det som administratör, installationen startar som vanligt men mitt i stannar install programmet och då får jag meddelandet ''ingen administratör behörighet logga in som administratör och försök igen...Och om och om det blir samma sak ..Och just nu är det ''Trafikskolan teo 2008'' som jag hade installerat på dator med XP utan några problem ....

..Tack för svaret...

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-15, 22:43

Kör i så fall så här, högerklicka på installations filen, välj egenskaper, compatibility, markera "Run this pr..." i listan ska du välja Win XP.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

nero
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-jan-05, 15:25

Inlägg av nero » 2010-jan-17, 23:49

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Kör i så fall så här, högerklicka på installations filen, välj egenskaper, compatibility, markera "Run this pr..." i listan ska du välja Win XP. [/quote]
Tack för hjälpen nu gick det.....Men det gick inte med bara ''kör detta program i kompatibilitetsläge för:::Win XP...
Behövde markera i ''Privilegienivå'' Kör som admin....först då gick det....
Altså det hjälper inte alltid att man är inloggad som admin på dator .... ... :) Tusen Tack för hjälpen :) .....

Skriv svar