Svart när jag loggar in?

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Hermoor
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-jan-24, 12:36

Svart när jag loggar in?

Inlägg av Hermoor » 2010-jan-24, 12:44

När jag loggar in på mitt konto, så är allting svart. Jag har provat att öppna aktivitetshanteraren och kollat på vilka proccesser som fortfarande är igång. Och allting ser ut som vanligt. Bara det att inga program körs, utforskaren är nedstängs och explorer svarar inte.

Det är en konstig process också, gvuj.exe. Sökte på google och fann inget, tror processsen är något sorts spion program som hindrar datorn från att starta dem normala programmen. Jag hade på datorn helt normalt sen helt plötsligt stängdes allting ner. Och datorn startade om, nästa gång jag loggade in var allt svart. Alltså är det ett virus.

Jag kan fortfarande starta program från aktivitetshanteraren. Så jag borde kunna starta de program som måste köras för arr jag ska kunna öppna mappar etc. Men jag är inte säker på vilka program det är. Här är några screens på vad jag ser. Vad jag föröker göra är att göra en backup på några av mina filer och ominstallera om vista.

Men jag kan inte öppna några mappar...bara använda mig av aktivitetshanteraren. Så hur ska jag backupa alla mina filer bara genom aktivitetshanteraren och vilka program brukar stå där som det nu är tomt i program tabben?

EDIT: ok jag fixade problemet. Explorer hade inte startats så jag letade upp explorer och startade det. Ska köra en virus rensning nu. Kommer posta ifall jag stöter på mer problem.


http://yfrog.com/1033529160p
http://yfrog.com/1r62628090p

Tack :D
Senast redigerad av 1 Hermoor, redigerad totalt 2010 gånger.

ing0077
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-jan-26, 13:25

Inlägg av ing0077 » 2010-jan-26, 13:35

Jag har ett likadant problem fast på processer är explorer.exe igång. Körde du virusscan? Har det hänt igen?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-26, 16:54

Ja i aktivitetshanteraren kan du stänga av explorer.exe och starta den manuellt, "File", "New task".


Det låter som virus eller kompabilitetsproblem, du har kanske haft något program som du tog bort och med den följde någon viktig Windows fil. Kör antivirus och hoppas det hjälper. Kör också "msconfig" och där har du program som startar upp automatisk och så kan du stänga ner program som du inte använder eller känner igen som den gvuj.exe".
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar