ej behörghet att radera!

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

mathildao
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-feb-20, 20:23

ej behörghet att radera!

Inlägg av mathildao » 2010-feb-20, 20:29

jag har lyckats installera alla 88000 tillhörande windows filer på både system c och system d. men när jag vill "ta bort" dem från system d avbryts det pga att jag inte har behörighet. nån smart person som kan berätta hur får man behörighet till detta!?!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-21, 13:13

Du måste förklara vad du menar med det här hela eftersom det låter bara helt fel. Har du installerat Windows och nu vill du radera dessa filer? Klart att det inte går eftersom filer används, du måste formatera disken och för det har du guiden här http://www.fixadindator.se/f24/formater ... dows-1470/

Du måste från början ställa in i BIOS så att datorn startar endast från C partitionen så att D: inte används. Är D: egen disk så kan du enkelt formatera den så här,
Bild
om den inte används så klart, alltså måste du starta först från C: partitionen. Om det här enkla lösningen inte fungerar så följ guiden. Du startar alltså datorn från Vista skiva och går vidare till ny installation men formaterar endast D. och avbryter installationen där och när du startar om datorn så har du systemet endast på C:

Du skulle kunna köra som du tänkte att ändra rättigheter och så men du måste ändra mycket och det här lösningen är mycket enklare och mindre tidskrävande.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar