Kan inte öppna kontrollpanelen m.m

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Menegilda
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-feb-23, 20:26

Kan inte öppna kontrollpanelen m.m

Inlägg av Menegilda » 2010-feb-23, 20:32

Är tyvärr inte den mest kunniga när det gäller datorer men för ett tag sedan så kunde jag inte längre öppna kontrollpanelen. Kan inte heller komma åt och ändra skrivbordsinställningar eller program som Windows Update. Är inte inloggad på adminkontot men jag har kunnat göra allt detta tidigare.
Vore väldigt tacksam om någon kunde komma med tips, har försökt leta runt på windows hemsida men vågar inte installera fixar då jag inte vet exakt vad problemet är.

//
Bea

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-23, 20:45

Det låter som nåt sort virus. Har du även andra datorproblem? Fungerar allt annat förutom kontrollpanelen?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Menegilda
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-feb-23, 20:26

Inlägg av Menegilda » 2010-feb-24, 20:05

Av vad jag har märkt så är det bara kontrollpanelen som inte vill öppna sig. Har gjort virussökning med f-secure och det har inte dykt upp någonting.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-24, 23:23

Om det är endast kontrollpanelen som är påverkad kan det vara så att det fattas något viktig Windows fil från systemet, du kan ha raderat det av misstag eller vid avinstallation av nåt program. Har du tillgång till en Windows skiva så kan du göra Windows reparation. För att reparera windows starta datorn från skivan och följ instruktioner.

Det kan vara även så att några drivrutiner krockar med varandra eller nåt program där som har samma namn och har skrivits över den för kontrollpanelen. Win reparation borde hjälpa om det inte är virus.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar