Hjälp och Support försvann

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Eija Loctander
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-feb-27, 10:29

Hjälp och Support försvann

Inlägg av Eija Loctander » 2010-feb-28, 17:57

Hur ska jag få tillbaka Hjälp och support funktionen? När jag ska klicka på det på skrivbordet så fungerar inte det. Men när jag går in via start, öppnas funktionen som säger att
Du har förlorat anslutningen till webbplatsen för Windows Hjälp och support. Försök ansluta igen. Det gick inte att hitta avsnittet.
Det avsnitt du söker är inte tillgängligt i den här Windows-versionen. Om du vill ha mer information kan du prova med att söka på http://www.microsoft.com.Vad kan ha hänt har haft det fungeranfe tidigare och det går att söka på olika hjälp när man skriver på sökfältet men det är inte aktiv på nägot sätt på skrivbordet verkar det som?
Det går inte att söka uppdateringar till Windows Vista heller. Jag försökte installera MSN messinger till dotter som använder min datorn men det kräver de senaste uppdateringar. Har haft uppdateringen på hela natten men det bara mal och mal och det händer inget? Uppdaterins sidan är det ett rött sköljd och där står det att det går inte söka efter uppdateringar. Vad är det som är fel?
Dottern är andra användare på min HP datorn Windows Vista Basic och den funktionen vill vi nu ta bort men hur? Vad händer alla bilder mm. som hon har på andra använder sidan och hur kan vi sluta det utan att min användersida inte tar skada?
Fundersam Windows Vista Basic ägare.