Tappat sökvägen för Bilder i starmenyn

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

corneliaht
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-dec-29, 08:21

Tappat sökvägen för Bilder i starmenyn

Inlägg av corneliaht » 2010-dec-29, 08:39

Hej!

Jag tappade sökvägen för Bilder i startmenyn när jag skulle föra över mappen Bilder till D: disken istället för att ha den på C :d isken. Hur får jag tillbaka den så jag kan använda den som snabbknapp till mina bilder som nu ligger på D:.
Jag flyttade senare även hela min personliga mapp med bla musik och dokument till D: men Dokumentsökvägen försvann inte och den gick jag in och ändrade till D: Men jag gjorde nog något galet när jag förde över bildmappen. Jag vet att jag kan lägga bildmappen som en ikon på skrivbordet och gå direkt in därifrån men jag vill gärna att det andra fungerar oxå. Försökt med systemåterställning men den säger att det blir något fel så det går inte,men det kanske inte hade hjälpt mig ändå eftersom den inte ändrar personliga filer.
När jag går in på egenskaper på Bilder är den helt tom och bara fliken Allmänt finns.
Hoppas någon kan hjälpa mig!!
Tack Cornelia

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jan-12, 23:34

Svårt. Först tänkte jag att du endast behöver högerklicka på länken (sökvägen) i startmenyn och välja ”Egenskaper” och där välja sökvägen till bildmappen på D-disken och slå ”OK” så hittar den dit du vill. Men sen ser jag att du endast ser tom yta när du visar egenskaper för mappen.

Pröva det här. Högerklicka på aktivitetsfältet och välj egenskaper. Nu har jag inte Vista men ska försöka guida dig ungefär. Du borde ha menyknapp där ”Start-menyn”, sedan väljer du ”Anpassa”. Där kan du avaktivera visning av mappen ”Bilder”, värkställ och så gå in där igen och återaktivera den. Kanske gör det någon skillnad.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

corneliaht
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-dec-29, 08:21

Tack Tack Tack!!!!!

Inlägg av corneliaht » 2011-jan-22, 08:46

Tack snälla för hjälpen!
Det funkade precis som du trodde.
Tack så hemskt mycket igen.

MVH Cornelia :)

Skriv svar