Nätverkskortet slutade fungera efter

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

AngieL
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jan-18, 09:28

Nätverkskortet slutade fungera efter

Inlägg av AngieL » 2011-jan-18, 09:39

Igår skulle jag uppdatera min Windows vista till service pack 2. När jag gjorde detta uppstod ett problem. Installationen kom till steg 3 av 3 men kom ingenvart. Efter ett tag fick jag helt enkelt ställa tillbaka datorn till en återställningsunkt för att få igång den igen.
Jag kollade då på Windows update och det stod att alting hade installerats ändå. Därefter har jag inte kunnat gå in på internet. Felmeddelandet jag får upp är att det är något maskin eller drivrutinsfel på mitt nätverkskort (Nvidia networking controller) samt att jag ska kolla IPV4 och IPV6. Nätverkskortet har de nyaste drivrutineran installerade och IPV4 och 6 är ikryssade...Har försökt kryssa ur och sen kryssa in IPV4 och IPV6 men ingen skillnad.
Jag kommer alltså inte ut på internet utan skriver just nu från mitt jobb.


Jag har försökt att göra en systemåterställning till men den misslyckas hela tiden och det finns bara ett datum att välja mellan.

Har funderat på att formatera om datorn (då den har blivit ganska slö) men jag har ingen Vista-skiva utan vista var förinstallerat på datorn. Och frågan är om en formatering kommer att hjälpa?


Jag behöver få igång datorn så snart som möjligt då jag jobbar mycket frilans med den så all hjälp skulle uppskattas.


Tack på förhand!

Användarvisningsbild
govinda
Inlägg: 20
Blev medlem: 2010-okt-28, 12:22

Inlägg av govinda » 2011-jan-19, 23:57

Hej AngieL,
Du kan testa formatera om dator genom att hålla F8-knappen precis efter starten av datorn. Där kan du välja vad du vill göra..
Annars så testa läsa denna tråd.. verkar som om du har ett problem mot DNS eller DHCP avaktiverad..
Men läs denna tråd och fråga på om du inte får till det :)

http://www.sweclockers.com/forum/14-int ... nkar-inte/

// Govinda

Skriv svar