Datorn vill ej gå vidare efter "remsan"

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

datorizado
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jun-16, 20:32

Datorn vill ej gå vidare efter "remsan"

Inlägg av datorizado » 2011-jun-16, 20:34

Tjena!
Det är som så att när jag startar datorn och kommer till när datorn laddas (ni vet när remsan rullas innan man kommer till inlogget om man har något sådant) så stannar den. Den bara rullar och rullar utan att det händer något.
Då brukar jag trycka på knappen på burken och starta om så att den hamnar i fel-läget och där väljer jag att starta windows normalt eller att den startar från den senaste lyckade booten.
Då funkar det, då laddar den remsan och sen kmr jag till inlogget.

Men nu, trots att jag hållt på flera gånger med knappen så händer inget. Remsan bara rullar och rullar. Kommer ingen vart. Vad beror det på?
Är det hårddisken som pajat eller är det bara något drivrutinsfel?
Notera att ibland har jag kommit direkt till inlogget efter att remsan rullat, det är ibland som det blir fucked up. Fram tills idag, då rullar den varje gång trots att jag startar om osv.

I windows så säger den i fel-läget att jag kan sätta in en windows skiva o göra något. Kommer ej ihåg vad, skriver ifrån en polares dator så kmr ej ihåg vad som stod exakt.
Vet ni vad det kan vara och vad jag kan göra?
Tack för svar!

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-jun-21, 08:45

Det är troligen en reparation den föreslår. Tidigt under installationen får du alternatiivet att skriva "R" för att välja att reparera Windows snarare än att installera om det helt. Värt ett försök om du har en Windowsskiva.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jun-29, 01:05

Här är en sak du kan försöka. När datorn startar trycker du ner knappen F8, tryck ner knappen innan Windows-logotypen. Nu väljer du att starta datorn i Felsäkert läge och lyckas du komma in där så kan du göra en System återställning http://www.fixadindator.se/f24/system-r ... ista-1538/
Det borde hjälpa dig. Börja med det och du är välkommen att höra av dig igen.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar