Kommer automatiskt in på Acer recovery management

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

neaty
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-aug-20, 21:05

Kommer automatiskt in på Acer recovery management

Inlägg av neaty » 2011-aug-20, 21:06

Hejsan!
Häromdagen gjorde jag en recovery på min Acer ASPIRE 6530G och då använde jag Acer eRecovery Management. Jag kom in i windows och gjorde några windows updates osv. men problemet är det att nu när jag startar datorn så kommer jag automatiskt in på acer erecovery management utan att kunna välja några alternativ, kan bara trycka på exit. När jag trycker på exit så det så startas datorn om och jag kommer tillbaka in på recovery management.. Någon som vet vad jag ska göra för att kunna komma in på windows igen? Jag har windows vista by the way.

Tack på förhand!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-aug-21, 00:21

Hm. Prova med att ändra boot sequence i BIOS så den startar från rätt partition. Annars kan det vara så att du av misstag har formaterat/skadad recovery partitionen. När datorn startar upp tryck ned F6 eller F8 flera gånger och välj att starta Windows normalt eller i felsäkert läge om normalt inte fungerar. Du trycker ned knappen innan datorn startar, så fort du ser bild på skärmen.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

neaty
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-aug-20, 21:05

Inlägg av neaty » 2011-aug-21, 11:41

Tack men det fungerar inte att komma in på felsäkert läge.. datorn stängs bara av!

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2011-aug-24, 09:40

Jag brukar hålla ner f8 enda från start. Börjar det att "knattra" så släpp upp knappen ett ögonblick. Så ner med den igen. Då brukar det funka med felsäkert läge. Då kanske du kan rätta till felet! Men stänger datorn av så vet jag inte vad du ska göra...

Skriv svar