"Kräver administrationsbehörighet" W v

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

JohannaJansson89
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-jan-26, 01:43

"Kräver administrationsbehörighet" W v

Inlägg av JohannaJansson89 » 2012-jan-26, 01:59

Ända sen min pojkvän sa att han skulle "fixa" min dator så att den blev snabbare så har allt laggat ur.

Han skrev in nån kod i startfältet, minns inte vilken men sen dess har datorn gått hur segt som helst och det tar tid innan den startar. Tror att han skrev i någon kod för att se vilka program som gick igång när datorn startas.. Han plockade bort några "onödiga" och sen blev allt tokigt. Då skrev han i samma kod, sen återställde han skiten typ. Då blev datorn som den är i dagsläget - kaputt

Jag kan inte längre radera saker på skrivbordet, inte lägga till några mappar eller ändra något, då kommer ett meddelande om att jag behöver ha administrationsbehörighet, vilket jag har!!

Gick in i kontrollpanelen för att skapa ett annat konto som jag gav behörigheten till för att sen kunna skicka behörigheten tillbaka till mitt vanliga konto. Men det funkade inte. Blir galen

Har försökt att googla runt men finner inget svar någonstans! När jag försökt att ta bort en fil flera gånger genom att trycka på "försök igen" så kommer något snabbt felmeddelande upp typ "döda jim" och allt stängs ner. Är det virus?

Jag vill ju helst inte formatera om datorn förrän jag fått över alla bilder och allt en annan hårddisk, men det är ju omöjligt eftersom att jag inte kan röra en endaste fil! Kan inte flytta en låt ens.

Blir tokig snart och köper en ny jävla dumburk! Jag behöver verkligen hjälp!

Har Windows Vista.
Datorn är en Acer aspire 5542 ifall det är till någon nytta, en blå faktiskt :rolleyes:

Tack på förhand!

Johanna

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2012-jan-26, 08:36

Prova med att göra en systemåterställning till ett datum innan din pojkvän ställde till det.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2012-jan-26, 12:10

1. Håll din pojkvän borta från datorn... ;)

2. Kör en systemåterställning

3. Ladda ner, installera, uppdatera och kör Malwarebytes Anti-Malware Free

4. Ladda ner och kör CCleaner - Portable

5. Ladda ner, installera och kör
Macrium Reflect Free
Delar upp din hårddisk i flera delar (partitioner) skapa en partition av ledigt utrymme och döp till ex. Program. Du har då 2 partitioner varav den ena innehåller ditt operativsystem (C:\Windows Vista) och den andra (D\ :P rogram) som du installerar dina program, bilder, backup mm,mm på. Väldigt enkelt och smart att göra då du lätt kan installera om OS om så behövs.
Mitt ex. HD1, 160GB, C:Windows 8 (10GB) / D :P rogram (5GB) / E:Temp (50GB) / F:Temp (90GB)
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar