Omstartsproblem

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

rojac
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-jan-27, 17:56

Omstartsproblem

Inlägg av rojac » 2012-jan-27, 18:01

Har problem med en dell-laptop.(vostra 1700)
Så fort den ska göra en omstart så kommer den till svart skärm-vit text med alternativ och förmarkerat starta windows normalt, gör jag det så startar den om hela tiden och kommer till samma ställe.
Stänger jag av strömmen, och sedan startar den igen så kommer den till samma ställe men då jag fortsätter så startar vista helt normalt och fungerar normalt.
Frågan är hur kommer jag bort från detta irritationsmoment???

rojac
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-jan-27, 17:56

Inlägg av rojac » 2012-jan-28, 09:27

Vill lägga till...
Datorn fungerar alltså alltid bara jag gör en fysisk avstängning vid omstarter.
Så min fråga är varför krävs det och hur letar jag felet?
Väljer jag i vista stäng av, och sedan startar den igen så kommer inte ens sidan med "vill du starta windows normalt" upp utan den startar upp helt normalt.
Men alltså inte vid "mjuk" omstarter.
Har för mej att en fysisk omstart nollställer minnet, kan det vara så att felet ligger i nått med minne?
Har kört memtest på den och fått svar att allt är ok.
Har nu 2x 512 MB i ram men ska byta den ena idag till en med 2 GB kan det vara lösningen?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-maj-04, 18:32

Precis, låter som nåt fel med RAM. Kör på endast en (1) RAM-sticka. Hör gärna av dig om hur det gick =)
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

DellCare
Inlägg: 11
Blev medlem: 2012-maj-01, 11:22
Kontakt:

Inlägg av DellCare » 2012-maj-07, 10:49

Hej Rojac

Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell.

Jeg ved ikke om du på nuværende tidspunkt har fået løst dit problem, men ellers kan du forsøge at køre en diagnosticering via nedenstående link: http://www.dell.com/support/troubleshoo ... ~ck=anavml

Skulle dette ikke hjælpe dig med at få problemet løst, er du meget velkommen til at sende dit servicetag til mig i en privat besked. Så kigger jeg meget gerne på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell | Social Media & Communities Professional
Twitter @DellLyssnar & @Delllytter

Skriv svar