Trådlöst nätverk

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Trådlöst nätverk

Inlägg av stenjon » 2012-feb-15, 18:42

Jag har köpt en bärbar dator med inbyggt nätverk. Har router som funkar "genom väggarna" här. Men när jag försöker att få till en förbindelse mellan den bärbara och routern så kommer det upp att jag har fel nyckel.

Hur hittar jag den rätta nyckeln? Har inte något uppskrivet så jag kan inte få igång det trådlösa. Kanske måste jag avinstallera rubbet och lägga in nya uppgifter? Detta är på datorer med W7

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-feb-16, 11:05

Jag är inte helt 100 på det här, men är itne det säkerhetsnyckeln som står på undersidan av själva routern?

I annat fall ak ndu koppla datorn med sladd, gå in på routern och bestämma alla lösenord och sånt själv! Uppgifter för det brukar komma med routern i paketet!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2012-feb-16, 16:45

På min router finns ingen säkerhetsnyckel på undersidan. Uppgifterna finns inte kvar. Försökte avinstallera och lägga i ny lösen. Men har dålig kunskap om detta.

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2012-feb-18, 21:09

Kanske går att reseta den och lägga in nytt från början? Någon som vet om detta funkar?

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-feb-19, 15:44

tror inte ud har möjlighet att göra det. det brukar vara förbestämt
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2012-feb-19, 16:29

1. Öppna sidan router från någon av dina datorer, som är anslutna till routern med fast eller trådlös anslutning. (öppna cmd, använd commandot ipconfig för att kontrollera din standard-gateway. Skriv din standard-gateway i internet Explorers adressfält, vanligtvis så har standard-gateways 192.168.1.1 eller 192.168.0.1


2. när sidan router är öppen, fortsätt mot säkerhetsfliken, där du kan ändra lösenord och säkerhet, välj säkerhetsläget som WEP och Skriv ditt lösenord 10 siffror i nyckel 1 eller nyckeln 2 fältet.


3. Spara inställningarna och Stäng internet explorer.


4. gå till Kontrollpanelen & sedan nätverk och delning / nätverk och internet-anslutningar. här ändras instruktionerna beroende på ditt operativsystem, men målet för alla operativsystem är samma. (vi måste skapa en manuell profil för trådlöst nätverk)


5. hur skapa en manuell profil?


högerklicka på trådlösa lan nätverk eller något som säger trådlösa nätverks anslutningar . Klicka på egenskaper. Klicka på trådlöst på fliken (om du inte har trådlösa fliken, måste du kanske aktivera wireless zero configuration service), när du är trådlös Kontrollera fliken, att den första kryssrutan är markerad som säger låt windows Konfigurera min trådlösa anslutning. nedan som är en vit ruta som säger att standardnätverk, ta bort alla nätverk / ssid från rutan. efter att klicka på Lägg till och du kan skapa den manuellt genom att infoga alla uppgifter här manuellt som ssid, lösenfrasen eller nyckel, säkerhetsläget är & bör vara WEP)



Gå till Kontrollpanelen och network- och delningscenter. Klicka på Hantera trådlösa nätverk. ta bort alla trådlösa nätverk från här och sedan klicka på Lägg till. Klicka på manuellt lägga till ett nätverk. Infoga ditt nätverk namn/ssid, passhrase/nyckel/lösenord och sedan markera säkerhetstypen som WEP. Klicka på Nästa och Slutför.
Senast redigerad av 1 Imposter10, redigerad totalt 2012 gånger.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar