svajiga och sega spelfält vid spel på King.com

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

mrs.hardin
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-aug-22, 00:57

svajiga och sega spelfält vid spel på King.com

Inlägg av mrs.hardin » 2012-aug-24, 01:53

Hej! När jag spelar spel på datorn rör sig spelfältet hit och dit så jag blir alldeles yr i knoppen :eek: Det började för ca 2 veckor sedan. Tidigare var det inga problem. När jag spelar Betapet så är det väldigt segt att flytta brickorna - även det sedan ett par veckor tillbaka. Tidigare inga problem. Vad kan ha hänt? Är det något jag själv kan fixa? Min dator är skyddad av F-secure och skall vara virusfri.
Så tacksam för svar :)

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-aug-24, 10:55

[quote=""mrs.hardin""]Hej! När jag spelar spel på datorn rör sig spelfältet hit och dit så jag blir alldeles yr i knoppen :eek: Det började för ca 2 veckor sedan. Tidigare var det inga problem. När jag spelar Betapet så är det väldigt segt att flytta brickorna - även det sedan ett par veckor tillbaka. Tidigare inga problem. Vad kan ha hänt? Är det något jag själv kan fixa? Min dator är skyddad av F-secure och skall vara virusfri.
Så tacksam för svar :) [/quote]

Har du testat om du har samma problem med en annan dator? Annars skulle jag tipsa om att uppdatera grafikkortets drivrutiner!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

mrs.hardin
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-aug-22, 00:57

Inlägg av mrs.hardin » 2012-aug-26, 01:19

Tack för tipset Lagge! Hur gör jag då? Är som sagt nybörjare

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-aug-27, 14:03

Microsoft har de senaste åren blivit sjuhelsikes användarvänliga på sin hemsida, så sök på de problem du har (inte bara uppgradera drivrutiner utan allt som är datorrelaterat på en microsoftmaskin) tex som här!

http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind ... g-properly

Jag själv har aldrig använt Vista så jag är osäker! Men kom på att det kan vara gammal webbläsare också, att hemsidan uppdaterat sin kod för att passa på IE9 eller så och du barah ar IE8 eller IE7! Ladda ner Chrome eller Firefox för att se om problemet ligger där!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

mrs.hardin
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-aug-22, 00:57

Inlägg av mrs.hardin » 2012-sep-02, 23:15

Tack för hjälpen! Skall testa dina råd

Skriv svar