glömt adminlösenord!? HJÄLP MIG

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

lindajansson
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-aug-02, 17:01

glömt adminlösenord!? HJÄLP MIG

Inlägg av lindajansson » 2008-aug-02, 17:02

Hej jag behöver lite hjälp tack :!:
Jo det är så att jag kommer inte in på mitt konto som också är admin liksom.. Jag har inget annat konto med admin. Jag har också så att mitt certifikat för hotmailen inte är giltig längre, och för att förnya det måste man ha admin lösenord. Och så kan jag inte ladda ner några virus skydd, för vad behöver man då ? Admin lösenord såklart -.- , nu tog jag tag med hårdhanskarna idag, och gjorde mig redo för att installera om hela vista! Men GISSA vad man behöver då? haha , behöver jag ens säga det..? ADMIN LÖSENORD, jag vet inte hur jag ska göra,, jag har tillochmed provat med något som stod på en sida; Skapat en disk för återställning av lösenord, blabla som man kan göra när man går in på kontrollpanelen. Men när jag väl är påväg och har skrivit in ett nytt lösenord kommer det bara upp(HELATIDEN): Ett fel uppstod när lösenordet skulle anges för det här användarkontot. ASSÅ HJÄLP NÅGON? 3 månaders tid med det här problemet :(

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-aug-05, 10:01

Du måste antagligen rensa bort (formatera) hela windows-installationen, och installera nytt.

En vanlig vista skiva ska kunna fixa detta vid installation.

Skriv svar