problem med windows mediaplayer i vista

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

dollydaydream
Inlägg: 3
Blev medlem: 2008-okt-05, 20:38

problem med windows mediaplayer i vista

Inlägg av dollydaydream » 2008-okt-05, 20:43

Hej, helt plötsligt har jag fått problem med streaming i min winows mediaplayer. Jag kan inte längre se strömande filmer längre. Brukar hyra på sf-anytime men nu säger datorn att jag har för låg bandbredd eller att jag har en brandväggg som stör. Inget av detta stämmer... så...??
Jag har även testat på andra hemsidor som strömmar, med jag kan inte se något. det laddaer helt enkelt inte in..!!
Någon som har en idé?
/D

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-okt-06, 17:33

Testa hur din bandbredd ser ut:
http://www.bredbandskollen.se/

Jämför sedan med hur snabbt du borde ha (25mbit adsl?)

Därefter bör vi leta efter brandvägg. Har du gjort något särskilt när problemet kom, installerat virusprogram eller sätt in en router i nätverket?

dollydaydream
Inlägg: 3
Blev medlem: 2008-okt-05, 20:38

hmmm.. jo!

Inlägg av dollydaydream » 2008-okt-07, 10:45

Det första jag gjorde var att inaktivera alla brandväggar, windows defender, antivirusprogram...

Samt kollade med mina andra datorer, en PC och en mini mac som även kör xp, de klarar av att visa filmer/streaming. Så det är inget fel på hastigheten eller routerns brandvägg
Det är bara min laptop som ballat ur och ingen på suporten på anytime kan hjälpa mig.
Det måste helt enkelt vara något i windowsmediaplayer som spökar. Jag kan se quicktime och andra grejer.. samt filmer som ligger på skiva eller HD.
Myko, eller hur..
mvh.
D

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-okt-07, 12:37

Jag kan se quicktime och andra grejer.. samt filmer som ligger på skiva eller HD.
Nja, dom går ju inte över nätverket?

dollydaydream
Inlägg: 3
Blev medlem: 2008-okt-05, 20:38

Inlägg av dollydaydream » 2008-okt-07, 23:06

jo.. eller nej inte de som ligger på hd'n så klart. Men på nätet finns det sidor som "strömar" QT. WM, FLASH och REAL.

Det intressanta är att jag kan se alla de andra varienterna, men inte WM.....!!!

que..!

Fattar ingenting??
Mvh.
/D

Skriv svar