Problem med uppdateringar

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

Hanzi
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-jan-06, 23:09

Problem med uppdateringar

Inlägg av Hanzi » 2009-jan-06, 23:13

Hej!

Jag köpte min dator med windows vista för cirka ett år sen, men efter några månader började det komma upp en ruta längre ner på skrivbordet, där det stod; " windows har blockerat några startprogram" , och då tryckte jag på " kör eller visa blockerade startprogram", vilket då visade sig vara adobe update. När jag försökte köra programmet gick det inte, så jag tänkte väl att det inte gör något .Sen nu för några månader sen när jag ska söka efter automatiska uppdateringar, så kommer det upp en ruta; " det går inte att söka efter uppdateringar" . Jag får inte upp någon felkod eller så, utan det bara står så varje gång..
Någon som har liknande problem eller har någon aning om vad det kan vara?

Jimmy
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-nov-21, 10:14

Inlägg av Jimmy » 2009-jan-07, 15:26

Jag hade ett liknande problem för några månader sedan, men jag lyckades inte lösa det på något smidigt sätt. Det slutade med att jag avinstallerade Adode Reader och installerade om det igen. Det borde fungera även om det inte är Reader som installerat Adobe Update tidigare, eftersom de använder samma uppdateringsprogram för alla sina program.

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

Inlägg av toxicstone » 2009-jan-11, 10:08

Hänt mig med att det inte går att uppdatera fast då får jag felkod men kan endå inte lösa det, sen efter någon månad så fungerar det igen konstigt nog, desvärre ej tagit direkt kontakt med Microsoft som man ska göra igentligen, bästa jag kan säga är ev pröva det Jimmy sa annars om där inte är felkod får du maila Microsoft angående felet , beskriva det och infoga en bild fil, på hotmail så bifoga en direkt bild fils om man ser direkt då ajg inte vet hur mycket dem öppnar filer i tro på virus hehe mvh

Skriv svar