Problem med att installera vista eller win7

Windows Vista forum, diskutera och lös problem.

Moderator: Imposter10

sebastiannorrby
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-jan-13, 20:41

Problem med att installera vista eller win7

Inlägg av sebastiannorrby » 2009-jan-13, 20:43

Hej.
Jag har ett problem då jag försöker installera Microsoft Vista samt Windows 7 beta.
När jag har bootat med skivan och kommer till 1a bakgrunden så tar det mig i runda slängar 5 min att få upp 1a fönstret där jag väljer språk etc. Sen tar det yttligare 5 min för nästa ruta. Efter att jag har väntat och fått igång installationen så rullar det på. Men på slutet när den ska göra dom sista 10% så får jag en blåskärm och datorn startats om.
Jag har testat att installera med olika CD skivor och som topic också med Windows 7 men utan någon framgång.
Jag har dock installerat XP och då fungerade det utan några problem.
Jag kan tänka mig att det kan vara CDläsaren eller kanske något med moderkortet. Dock så frågar jag er först istället för att köpa ny hårdvara och testa.

Mvh Sebastian Norrby

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

Inlägg av toxicstone » 2009-feb-26, 23:39

[quote=""sebastiannorrby""]Hej.
Jag har ett problem då jag försöker installera Microsoft Vista samt Windows 7 beta.
När jag har bootat med skivan och kommer till 1a bakgrunden så tar det mig i runda slängar 5 min att få upp 1a fönstret där jag väljer språk etc. Sen tar det yttligare 5 min för nästa ruta. Efter att jag har väntat och fått igång installationen så rullar det på. Men på slutet när den ska göra dom sista 10% så får jag en blåskärm och datorn startats om.
Jag har testat att installera med olika CD skivor och som topic också med Windows 7 men utan någon framgång.
Jag har dock installerat XP och då fungerade det utan några problem.
Jag kan tänka mig att det kan vara CDläsaren eller kanske något med moderkortet. Dock så frågar jag er först istället för att köpa ny hårdvara och testa.

Mvh Sebastian Norrby[/quote]

Detta är nog mitt dåligaste inlägg, men klockan tickar endå och varit oehört aktiv idag som försvar hehe

Kan vara ram minnena, faktiskt troligast, t ex mer än 2 gb var det väll orsaker problem under installationen av vista ev 7 med, ehm, kan vara hårddisken trots att XP gick bra, ev Cd läsaren kanske eller förmodar du menar DVD läsaren då Windows endast är på DVD, undantag då XP.
  • AMD 6400+ QUAD
  • 8GB DDR3
  • 15000 RPM SCSI 146GB
  • 4X 7200 RPM SATA 1TB
  • 2X GEFORCE 7600GT 1024MB
  • 7.1 HD LJUDKORT
  • VÄRME I C* -24 CPU
  • -7 Grafik
  • +1 Hårddisk
m.m fyller ut senare.

Skriv svar