Al Robo Form

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

leire
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-jul-28, 13:07

Al Robo Form

Inlägg av leire » 2009-jul-28, 13:15

Hej!

Vid försök att komma in på vissa hemsidor, så kommer det upp en varningsruta med text " Al Robo Form assertion failed"
efter försök att se sidan så blir jag automatiskt frånkopplad från vidare försök. Har kollat datorn via F Secure och inga fel upptäcktes.
Vad är detta och hur kommer man ifrån problemet?
Leif

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2009-jul-28, 13:33

Avinstallera Robo form om du inte använder det. Antagligen inkompatibelt med webbläsaren på något sätt.

leire
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-jul-28, 13:07

Al Robo Form

Inlägg av leire » 2009-jul-28, 14:45

Hej och tack för svaret!

Jag har aldrig tidigare haft Al Robo Form installerat. Men efter att varningsrutorna poppar upp vid vissa hemsidor, så installerade jag prog. Men det blev inte bättre, så jag avinstallerade det omg. Nu har jag inget install.
Varningen kommer upp bl.a vid Rinkaby rör och Bottleshop.

MVH
Leif

Enna
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-aug-11, 11:05

Jag har samma problem

Inlägg av Enna » 2009-aug-11, 11:08

Hur ska jag avinstallera al robo form ???.... jag har bara installerat en nyare version av exploer så det måste ha varit då den installerades ..men när jag går in på ta bort program så finns den inte där . Hur ska jag ta bort den ???

Jimbo84
Inlägg: 15
Blev medlem: 2009-jul-25, 12:19

Tillägg?

Inlägg av Jimbo84 » 2009-aug-11, 12:01

Då jag aldrig har använt Al Robo Form själv så kan jag inte direkt ge någon bra hjälp om problem med det.

Dock så finns det under Verktygsfliken i IE 8 valet Hantera tillägg, där man kan välja vilka tillägg man vill köra samt avaktivera de som inte fungerar.

Kompatibilitetsvyn finns under samma flik och kan hjälpa vid fel på vissa sidor.
Har använt detta heller då jag använder Firefox och inte IE :rolleyes:
Men efter en snabbkoll är hantera tillägg och kompatibilitetsvyn, de två saker som verkar bäst att testa för att lösa problemet.

Hoppas detta var till någon hjälp.

MVH Jimmy

MickeB
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-aug-14, 18:38

Inlägg av MickeB » 2009-aug-14, 18:41

Gå in i
verktyg
Inställn för kompatibilitetsvyn
kryssa i
visa alla webplatser i komp.vyn
Det borde lösa problemet

Skriv svar