Recovery-cd skivan

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

caliente
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-aug-14, 20:19

Recovery-cd skivan

Inlägg av caliente » 2009-aug-14, 20:32

Hej!

Jag har fått ett problem med xp. Har aldrig varít med om det tidigare.
När jag sätter på datorn så dyker xp bilden fram och hänger sig, kommer inte vidare. Jag har provat att starta i felsäkert läge men det fungerar inte heller, när jag trycker på enter blir skärmen bara kolsvart. Jag har försökt att formatera med recovery skivan, det fungerar inte heller. Jag startar med skivan och den kör på ett tag tills jag får meddelandet "Det gick inte att installera stöd för den angivna lagringsenheten på datorn eller så har du angett att du vill välja kort manuellt. Med angivna val kommer stöd för följande lagringsenhet installeras". <inga val>. "Tryck S om du vill installera flera SCSI-kort, cd-rom enheter. Du måste ha en diskett från tillverkaren. Tryck retur om du inte vill installera flera" Jag trycker på retur för att fortsätta och då blir bilden bara svart! Jag kommer ingen vart.
Tidigare har datorn startat om automatiskt lite då och då. Och sedan en tid tillbaka så låter datorn fruktansvärt ibland, låter som ett stridsplan från 2:a världskriget. Ljudet kommer baktill. Det måste ju vara nätaggregatet? Under det senaste halvåret har jag bytt grafikkort och dvd brännare, brännaren satte jag dit för drygt 2-3 veckor sedan. Jag har även provat att dra ut alla sladdar, HD, CD-rom etc för att sedan koppla in det igen och se om det hjälper. Så, det var min långa historia om mitt lilla problem. Någon som varit med om det tidigare eller som har tid och energi att hjälpa mig??

//Alex
Senast redigerad av 1 caliente, redigerad totalt 2009 gånger.

caliente
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-aug-14, 20:19

Inlägg av caliente » 2009-aug-18, 21:05

Många som varit inne och läst men ingen som har något svar??

Skriv svar