kan inte avinstallera xp sp3

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

mabl
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-nov-27, 12:22

kan inte avinstallera xp sp3

Inlägg av mabl » 2009-nov-27, 12:27

Hejsan,

Datorn spårade ur igårkväll och jag fick göra en återställning för att kunna boota upp.

Idag tänkte jag försöka installera ie8 men det går inget vidare då jag uppmanas lägga in en uppdatering först - när jag försöker göra det får jag dock som meddelande att det sp jag har är nyare och att det därför inte kan läggas in. Det får som följd att jag alltsa inte kan installera ie8.

Tänkte därför avinstallera sp3 för att så säga börja om från början men det visar sig nu vara helt omöjligt avinstallera. Hela proceduren gås igenom och det ser ut att fungera men när man sedan kollar efteråt ligger sp3 fortfarande kvar. Sliter snart bort allt hår så tacksam för tips på vad det är som händer och hur jag löser det här problemet.

Mvh

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-nov-27, 20:26

Hej!

pröva installera Firefox och se om det funkar!
FireFox
IE är ingen bra webläsare.

Eller pröva den omtalade Google Chrome!

Chrome


// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2009-nov-27, 22:53

Avinstallation av windows servicepack är inte lätt som det kan låta, det är inte som klassiska program där du kör avinstallationsguiden.

Det som är konstigt är att iexplorer 8 kommer med SP3 och att du inte har den installerat visar på ett stort fel. Det kan också vara så att du inte als har installerat SP3 utan det bara står angivet så, det kan ha hänt, det är windows efter allt heh =D

Läs här http://support.microsoft.com/kb/950249/

Lycka till nu.

p.s.
Mycket bra tips är som Fladdan skriver att du installerar ett annat browser och skippar IE helt. Pröva Chrome eller nåt, testa lite nya saker.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar