Problem att se filmer i youtube

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Annkip
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-jan-05, 19:07

Problem att se filmer i youtube

Inlägg av Annkip » 2010-jan-05, 19:11

Är den någon som kan hjälpa mig, jag har för de mesta problem med att se filmer på youtube. Har laddat ner och installerat senaste Flash Player, Java är aktiverat. Jag använder Explorer 8.Det konstiga är att ibland så går det att se fimerna men det är väldigt sällan. Jag har också tittat i brandväggen i Norton och där ser det inte ut att vara något problem. Snälla om det är någon som har haft samma problem så berätta hur ni gjorde för att komma till rätta med det.

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2010-jan-06, 00:58

Hej!

Pröva med en annan webbläsare såsom FireFox

FireFox

Har du samma problem där, pröva avinstallera allt som har med java och flash att göra, sedan installera det igen.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Annkip
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-jan-05, 19:07

Inlägg av Annkip » 2010-jan-06, 12:54

Med risk för att verka dum, vet du hur det går med alla favoriter som jag har upplagda, kommer de att försvinna? Utseendet verkar ju skilja en hel del från Explorer,

Annkip
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-jan-05, 19:07

Inlägg av Annkip » 2010-jan-06, 14:05

Jag har installerat FireFox och tagit bort flash och installerat på nytt. Java vet jag inte riktigt hur jag ska kunna ta bort, behövs det verkligen tror du? Vad jag kan se så är Java aktiverat. Det verkar som ett oändligt problem detta....

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2010-jan-06, 19:57

[quote=""Annkip""]Med risk för att verka dum, vet du hur det går med alla favoriter som jag har upplagda, kommer de att försvinna? Utseendet verkar ju skilja en hel del från Explorer,[/quote]

Ja, tyvärr kommer dom försvinna, men du kan välja att importera från IE till FF.

Java kan du tabort i kontrollpanelen -> Hantera program(tror jag de e på svenska)
Där letar du upp Java.

Om det är nödvändigt vet jag inte, men kan inte skada att pröva.
Då jag själv har problem med Java.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Annkip
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-jan-05, 19:07

Inlägg av Annkip » 2010-jan-07, 21:36

Tack för att du tar dig tid! Tyvärr så verkar inte det fungera heller. Det lustiga är ju att youtube fungerar ibland...

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-10, 14:30

Avinstallera flash, java. Ut på google och ladda ner ny ”flash player” och också Java, ”download java”. Funkar inte det kör ner från nätet Google Chrome och den kommer funka utmärkt och också importerar den automatiskt dina favoriter.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Användarvisningsbild
Pisces
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-jul-12, 14:39

Inlägg av Pisces » 2010-jan-12, 20:31

Jag hade samma problem som du, att jag inte kunde se filmer på YouTube. Jag gick in på Adobes hemsida och laddade ner och körde Uninstall Flashplayer. Sedan gick jag in på sidan igen och laddade ner och installerade senaste versionen av Flash manuellt, dvs när jag tryckte på Install latest Flashplayer kom Tillägsrutan upp i FireFox och då valde jag avbryt, och istället klickade jag på "Click here to download". Öppna sedan filen som du laddat ner och vips så funkade det...det var så jag löste mitt problem med YouTube.
One Life, One Chance

Skriv svar