Jag har begränsat åtkomst till i princip alla program tack vare winxp manager

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

viktor22
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-jan-07, 11:31

Jag har begränsat åtkomst till i princip alla program tack vare winxp manager

Inlägg av viktor22 » 2010-jan-07, 11:38

Hej,

Jag installerade winxp manager för ett tag sedan för att få datorn och mitt xp home att gå lite snabbare. Nu märker jag när jag startar datorn att jag inte kan gå in på internet från start-menyn och får meddelandet Begränsningar "Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören."

Jag måste alltså ha lyckats kryssa i något i winxp manager så att jag har förbjudit mig själv att starta program.

Innan jag började ändra saker med winxp manager klickade jag på "Create system restore point" men när jag nu öppnade programmet och väljer "restore system" så händer inget.

Jag kan alltså i princip inte göra någonting på datorn.

Kan någon hjälpa mig med att få bort alla begränsningar som nu finns eller måste jag ominstallera xp helt...Vill helst undvika detta.

VÄLDIGT TACKSAM för svar!

MVH Viktor

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2010-jan-07, 19:47

Hej!

Har du prövat att skapa ett nytt account?

Har du åtkomst till CMD så kan du ändra kontoalternativ därifrån, finns en massa på youtube och på google om det.

Pröva det, har du tur så funkar det.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jan-10, 14:35

Heheh =D Nästa gång du vill få lite fart på datorn skaffa extra RAM minne för 400kr eller nåt och komihåg att inget program kan få din dator att fungera snabbare utan enda som dessa program gör är att de begränsar åtkomst till och stänger av andra program så att de inte belastar datorn.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar