The System has halted

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Oliver820
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-feb-08, 21:39

The System has halted

Inlägg av Oliver820 » 2010-feb-08, 21:45

Hej jag hade köpt nytt spel och kommit hem och installera det Så funka det inte Sen gick jag och köpte nytt grafik kort Hade tidigare en Ati x800
Nu köpte jag en Nvidia geforce 7900 Men när jag nästan installerat drivrutinerna så blir skärmen svart ibland kommer den tillbaka eller så blir den blå så står det

Malfunction
Blablabla bla
The system has halted

när den kommer tillbaka skärmen och jag ska starta om den så blir den blå när jag startar den igen
min dator
Pentium(R) 4 CPU 3.40 GHz
1 GB RAM
GEforce 7900
Service pack 1

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-09, 21:08

Nästan installerat drivrutiner skriver du vilket betyder nog att installationen avbryts under processen. Försök med att först avinstallera gamla drivrutiner för kortet som du inte längre använder och sedan startar du datorn normalt och installerar senaste drivrutiner för din nuvarande kort http://www.nvidia.com/object/winxp_196.21_whql.html

Kommer du inte förbi blåskärmen kan det betyda problem. Rensa CMOS genom att öppna datorn och ta ut batteriet från moderkortet och lägg tillbaka den efter 1min. Det här kommer rensa din BIOS. Efter det kommer du möjligtvis behöva gå in i BIOS och ställa in tid och datum igen och liknande små grejer.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar