skärmen får ingen signal

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

ownrocker
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-maj-14, 15:50

skärmen får ingen signal

Inlägg av ownrocker » 2010-maj-14, 15:55

Hej på er. :) nu måste jag förklara mitt lilla problem här.

för några veckor sen så hade jag datorn på över natten, det enda programmet jag hade på förutom systemets var µtorrent.

på morgonen så händer det ingenting när jag rör på musen, tangentbordet eller skärmen. får ingen signal alls.
startade om datorn ett antal gånger, utan förändring :confused: .

Samtidigt som detta så piper det när jag startar den. två korta och en lång. Jag har provat en annan skärm på datorn. samma fel!

Jag har ringt till en datorservice men som ni vet så tar dom 350+moms i timmen. :eek: jag tänkte att det kunde vara moderkortet men vet inte.

Skulle verkligen uppskatta ett bra svar! Hårddisken måste räddas!! :(

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-14, 21:04

Vilken datorservice ringde du? Om du kollar på nätet så hittar du ganska många och kanske några även med priser som passar dig.

Angående problemet nu så tror jag att dessa pipljud pekar på att något är problem med grafikkortet, den behöver inte vara trasig men du måste felsöka den. Stäng av datorn, nätsladd av så klart, ta ur grafikkortet, CMOS batteriet och efter ca 30sekunder kan du lägga allt på plats igen och starta datorn.

För att rädda data från hårddisken gör du enklast om du hämtar ut den och kopplar in på en annan dator för att säkerhetskopiera det du har.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar