Problem med Windows installer

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

svensken
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-jun-08, 11:04

Problem med Windows installer

Inlägg av svensken » 2010-jun-08, 11:18

Jag har en dator med Windows XP . Installerade en utvärderingsversion av Word 2007. Den har nu gått ut och nu strular det när man ska öppna word 2003 som jag har sedan tidigare. Windows Installer rutan kommer fram när man ska öppna word men även när outlook 2003 ska öppnas.
Försökte avinstallera Office (word) 2007 med ta bort/lägg till program, men det verkade som det bara blev värre.Gick tillbaka till senaste återställningspunkt. Nu verkar det som om Windows installer rutan kommer upp på nästan varenda program jag vill starta . Outlook hänger sig WI rutan kommer upp inför varje koll av epostkonton (har flera)
Hoppas att någon har något tips!
mvh Svensken

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2010-jun-13, 18:39

hej
avinstallera office 2007
testa sedan att öppna applikationerna genom att bläddra till deras exe filer för att kontrollera så att det inte är genvägen det är fel på

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jun-14, 18:37

Så här. Du har haft Office 2003 och har skapat dokument i Office 2003 men nu när du har installerat Office 2007 har några ändringar skett.

När du har öppnat Office dokument med Office 2007 så omvandlas dessa filer så att de passar till Office 2007 och går inte längre att öppna med Office 2003, filerna blir inte längre kompatibla med den äldre Office versionen.

Sen skulle du inte ha gjort system återställning, att du gick tillbaka till senaste återställningspunkt var ingen bra åtgärd. Försök nu att avinstallera både Office 03 och 07 och sedan installerar du om den versionen som du har. Behöver du säkerhetskopiera dina e-mejl från Outlook?
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar