Internet Explorer 32 fungerar ej men 64 gör

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

taddeus
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-okt-22, 13:35

Internet Explorer 32 fungerar ej men 64 gör

Inlägg av taddeus » 2010-okt-22, 13:42

Jag har Windows Professional 64 bit på min arbetsdator. När jag skulle ta bort internethistoriken så slutade IE 7 32 bit att fungera för externa, ej företagets egna hemsidor och intranät. Det konstiga är att 64 bitsversionen fungerar normalt. Jag har försökt återställa webbläsaren och även uppdaterat till IE8 men problemet kvarstår. Vad har hänt? Är det bara ett sammanträffande att 32 bitarsversionen slutade fungera just då jag tog bort webbhistoriken? Är det serverrelaterat? Hur skall man fixa till det?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-okt-22, 23:51

Pröva att köra IE 32bit utan extra ”Add-ons”. Klicka på ”Start” knappen i aktivitetsfältet, på skrivbordet alltså, och så letar du fram och väljer ”Internet Explorer (No Add-ons)”. Om felet är försvunnet så går vi igenom vad du kan göra för att avaktivera vissa add-ons.

Om felet kvarstår även i den versionen så kan du pröva med att resetta IE. Starta IE, tryck på ”Tools”, ”Internet Options”, ”Advanced” och längst ner på sidan kan du välja ”Reset” eller ”Restore”. Testa med det annars kan du ominstallera hela IE.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

taddeus
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-okt-22, 13:35

Inlägg av taddeus » 2010-okt-25, 07:39

Provat allt! Dock utan resultat. IE har jag på sätt och vis ominstallerat genom att uppdatera från IE7 till IE8 och problemet kvarstår.

64 bitars version fungerar men inte 32. Jag har återställt alla världen. Även mailprogrammet krånglar om HTML läggs in. Inga bilder visas etc. vet ej om denna är 32 eller 64 bit.

Kan vara nåt med Windows själv?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-okt-26, 19:32

Det kan nog bero på något annat Windows komponent. Har du prövat att köra IE utan tillägg och ominstallerat och uppdaterad utan framgång så ligger felet nog på annan plats. Du skulle kunna pröva att starta från Windows skiva och köra en "Windows reparation".

Vilken Service Pack kör du idag? Sp ska du kunna se om du på skrivbordet markerar ochh högerklickar "Computer" och väljer "Properties". Där ska det stå "Windows edition" och under den "Service Pack" och om det inte står något om SP så har du nog ingen. I så fall kan du hämta SP3 från http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=sv
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar