Bluescreen, (BSD) Hjälp!

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

XPX
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jan-01, 12:34

Bluescreen, (BSD) Hjälp!

Inlägg av XPX » 2011-jan-01, 12:42

Vi i familjen har 3 användare och det är bara när jag är inne hos mig som datorn släcker ner och bluescreen kommer upp. oavsett vad jag gör. ex så körde jag antivirusprogrammet nyss och efter en stund slocknade allt. är jag på internet el utloggad händer det samma.
Nu är jag på en annans användare så jag kan skriva på hjälp av er :)
Detta startade för ca 3 veckor sedan. jag tog bort min användare och gjorde en ny för felet kanske låg i för hög belastning el så men icke.

Nu hoppas jag sååå på er kunskap här :)

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-jan-04, 08:08

funkar det om du skapar ny profil?
kolla här gör ej punkt 4-8

http://support.microsoft.com/kb/326688/sv
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

XPX
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jan-01, 12:34

Inlägg av XPX » 2011-jan-05, 12:14

[quote=""Edzel""]funkar det om du skapar ny profil?
kolla här gör ej punkt 4-8

http://support.microsoft.com/kb/326688/sv[/quote]

Tack för ditt svar!

Jag skapade en ny profil och några dagar funkade den och nu visar den bluesreen lite då och då. jag kollade din länk du gav mig och kan det då ha att göra med att jag sparade ngt från Mina dokument och tog med mig skadad fil ev menar du?
Ska kolla nu ordentligt :)

XPX
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jan-01, 12:34

Inlägg av XPX » 2011-jan-05, 12:32

[quote=""Edzel""]funkar det om du skapar ny profil?
kolla här gör ej punkt 4-8

http://support.microsoft.com/kb/326688/sv[/quote]

Jag slängde allt i mina dokument som jag hade laddat ner när problemet startade. jag laddade ner några bilder så kan det vara problemet tro? :confused:

XPX
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jan-01, 12:34

Inlägg av XPX » 2011-jan-06, 12:03

Nä nu har det blivit bluescreen flera ggr idag redan :(

Detta meddelande kommer upp:
valid-process-detach-attempt
Windows stängt fysisk dumpning

Hjälp...slänger snart ut datorn i snön

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jan-13, 13:11

Starta om datorn och tryck ner knappen F8 direkt efter uppstart, så fort du ser bild på skärmen. Starta datorn i felsäkert läge och logga in på ditt problemkonto. Avvakta nu en stund för att se om problemet återkommer. Dyker inte problemet upp som vanligtvis så kan du fortsätta vidare så här.

Tryck start-knappen i aktivitetsfältet och välj ”Kör”. Inne i Kör-fältet skriver du ”msconfig”. Ser du inte knappen ”Kör” i startmenyn välj ”Sök” och sök efter ”cmd”, starta den och då skriver du ”msconfig”. Där inne ser du ”Autostart” fliken, klicka på den. Där ska du avmarkera eller inaktivera program som du inte känner igen, eller samtliga program i listan. Värkställ och starta om datorn i standardläge. Rapportera gärna om problemet kvarstår eller inte.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

XPX
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jan-01, 12:34

Inlägg av XPX » 2011-jan-18, 13:38

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Starta om datorn och tryck ner knappen F8 direkt efter uppstart, så fort du ser bild på skärmen. Starta datorn i felsäkert läge och logga in på ditt problemkonto. Avvakta nu en stund för att se om problemet återkommer. Dyker inte problemet upp som vanligtvis så kan du fortsätta vidare så här.

Tryck start-knappen i aktivitetsfältet och välj ”Kör”. Inne i Kör-fältet skriver du ”msconfig”. Ser du inte knappen ”Kör” i startmenyn välj ”Sök” och sök efter ”cmd”, starta den och då skriver du ”msconfig”. Där inne ser du ”Autostart” fliken, klicka på den. Där ska du avmarkera eller inaktivera program som du inte känner igen, eller samtliga program i listan. Värkställ och starta om datorn i standardläge. Rapportera gärna om problemet kvarstår eller inte.[/quote]

Tack för ditt svar :)
Jösses vad skrämmande det var att avmarkera program för jag riskerade kanske en fullständig död av datorn..kanske? tog bort lite och jag är kvar :D
Programmen är inte så utförliga precis och vad händer om jag tar och avmarkerar alla? hur vet jag vilka som ska bort?

XPX
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jan-01, 12:34

Inlägg av XPX » 2011-jan-18, 21:27

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Starta om datorn och tryck ner knappen F8 direkt efter uppstart, så fort du ser bild på skärmen. Starta datorn i felsäkert läge och logga in på ditt problemkonto. Avvakta nu en stund för att se om problemet återkommer. Dyker inte problemet upp som vanligtvis så kan du fortsätta vidare så här.

Tryck start-knappen i aktivitetsfältet och välj ”Kör”. Inne i Kör-fältet skriver du ”msconfig”. Ser du inte knappen ”Kör” i startmenyn välj ”Sök” och sök efter ”cmd”, starta den och då skriver du ”msconfig”. Där inne ser du ”Autostart” fliken, klicka på den. Där ska du avmarkera eller inaktivera program som du inte känner igen, eller samtliga program i listan. Värkställ och starta om datorn i standardläge. Rapportera gärna om problemet kvarstår eller inte.[/quote]

Hej igen!

Jag gjorde som du sa och jag tog risken och avmarkerade alla (ups kanske) men sen när jag hade startat upp igen så tog det en timma så blev det blåskärm igen och samma meddelande :confused:

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-jan-18, 22:16

Prova att trycka F8 vid uppstart och välj "senast fungerande konfiguration"

Har du installerat något spel eller en brandvägg, eller uppdaterat drivrutiner nyligen?
Senast redigerad av 1 Imposter10, redigerad totalt 2011 gånger.
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

XPX
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-jan-01, 12:34

Inlägg av XPX » 2011-jan-19, 15:59

[quote=""Imposter10""]Prova att trycka F8 vid uppstart och välj "senast fungerande konfiguration"

Har du installerat något spel eller en brandvägg, eller uppdaterat drivrutiner nyligen?[/quote]

Jag tryckte F8 och sen senaste fungerande konfiguration, men blåskärm efter en stund.
Inga spel el brandvägg men kanske drivrutiner, men jag vet knappt vad det är faktiskt. är inte så bra på datorer.
Hur hittar jag de senaste uppdaterade drivrutinerna? vilka kan jag ta bort? är rädd att datorn dör helt :(
Microsoft hade uppdateringar för ngn månad sedan som genomförde och kan jag ta bort dem tro?

Skriv svar