Sporadiskt slutar tangentbordet funka

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Identitet
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-jul-22, 13:53

Sporadiskt slutar tangentbordet funka

Inlägg av Identitet » 2011-jul-22, 14:00

hej. min dator beter sig ytterst märkligt.
helt sporadiskt, så slutar tangentbordet fungera som det ska. jag har en laptop, med externt tangent ord, och det blir likadant med det externa, det interna och skärmtangentbordet.
det verkar som om snabbtangenter aktiveras helt random, för när jag trycker på diverse knappar kommer en mängd fönster upp - filhämtaren, lägg till bokmärke, winamp, etc. kan inte öppna utforskaren med windowsknappen + E, kan inte avmarkera objekt genom att klicka vid sidan, etc.
jag kan inte avaktivera snabbtangenter genom att högerklicka på skrivbordet, och nån annanstans att göra detta vet jag inte om.

musen scrollar inte upp och ner på sidor, utan scrollar in och ut med zoomen på sidan. dessutom öppnar den nya flikar i webläsaren hela tiden, spelar ingen roll vad jag klickar på på en sida, allt öppnas i ny flik. detta är lika för både explorer och för firefox.

jag har systemåterställt datorn, hjälper inte, kört igenom med malwarebytes, inga virus.

har verkligen ingen aning om hur det blivit såhär, eller hur jag får bort det. antar att jag får installera om datorn om ingen ger mig en lösning.
hoppas nån kan hjälpa mig
tack på förhand.
Senast redigerad av 1 Identitet, redigerad totalt 2011 gånger.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jul-26, 23:40

Kör i felsäkert läge och se först vad som händer. Använd F8 vid datorstart. Du kan också se till att uppdatera drivrutiner för din dator, besök tillverkarens webbsida för det.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Identitet
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-jul-22, 13:53

Inlägg av Identitet » 2011-jul-29, 18:20

det är ju svårt att svara på vad som händer i felsäkert läge, eftersom problemet jag beskriver inträffar sporadiskt. testade det ju, men som sagt, sen då? kan ju inte inaktivera snabbtangenter i felsäkert läge heller, då det alternativet saknas (att högerklicka på skrivbordet och få upp en meny).

så då återstår väl acers drivrutiner då. men jag har ju som sagt ingen aning om vad problemet handlar om, så vad för drivrutin behöver jag uppdatera?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jul-31, 19:37

Att det händer vid enstaka tillfällen är väldigt viktig detalj och innebär att problemet kan vara i mjukvaran för programmet som du då kör. Händer problemet när du skriver i Office Word, på Internet-Explorer eller vart nu?

Om vi säger så här. Skriv exakt. ”Jag startar programmet ”???” och så händer det här när jag trycker ned tangentbordknappen ”???”, och startar jag i felsäkert läge och kör samma datorprogram som tidigare nämnt så händer ”??det här??” och gör jag…”
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar