Datorn startar om... Av sig själv

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

KalleKaos
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-okt-30, 11:45

Datorn startar om... Av sig själv

Inlägg av KalleKaos » 2011-okt-30, 11:54

Hej :)

Jag har en windows Xp som har börjat krångla nu på sista tiden; När jag startar datorn och loggar in på min användare så funkar allt som vanligt men när datorn har laddat klart allt och jag klickar på t.ex. Internet så startas datorn om. Det spelar inte någon roll vilken program jag startar så startar datorn om sig efter 1-2 min.

Datorn började göra det här för 1 - 1,5 veckor sen men då kunde den bara starta om sig en gång om dagen sen funkade den som vanligt, nu startar den om sig hela tiden tills jag stänger av den manuellt :(

Jag vet inte hur jag ska beskriva kunna beskriva problemet något mera, skriver detta från en annan dator så kan inte skicka några informationer om datorn.

MVH
Kalle :-)

P.S Skulle vi bli överlycklig om vi/ni kunde hitta en lösning eller om det någon annan som har det här problemet som vet hur man kan lösa det :-)

Tack så mycket för att ni läste detta och håller tummarna för en lösning... (OBS, det är en stationär inte en laptop)

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2011-okt-31, 10:55

Hade samma problem med en HP-dator med XP i. Jag gjorde en ominstallation och då försvann problemet. Kan naturligtvis vara något allvarligare fel. Men prova först att ominstallera. Min HP funkade i felsäkert läge - men inte i normalläge. Lycka till!

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2011-okt-31, 13:59

Har du nyligen gjort några uppdateringar?

Jag råder dig till att starta datorn i felsäkert läge och återställa den till senaste datumet då du inte hade problem med den
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

KalleKaos
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-okt-30, 11:45

Inlägg av KalleKaos » 2011-nov-01, 00:54

Tusen tack för hjälpen :-)

Stenjon; Hur gjorde du ominstallationen?

Lagge; Jag har testat att återställa datorn men datorn startar bara om efter sig när halva är laddat och sen när jag startar så står det bara att datorn inte kunde slutföra det. :-( (Testade det i felsäkert läge)

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2011-nov-01, 08:32

Jag använde mig av en ominstallation på en partion på disken. Men om du har en disk med xp så går det också

burk.n
Inlägg: 30
Blev medlem: 2011-nov-12, 00:03
Kontakt:

Inlägg av burk.n » 2011-nov-12, 00:44

Kolla kylningen, är sylflänsarna dammiga så kan der orsaka overhettning med omstarter som symptom. Tryckluft eller försiktig damsugning är lösningen.
Nya datorer från endast 2699kr (inkl. moms + 1 år garanti med inskicksservice):

http://www.burk.n.nu/

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-nov-18, 22:29

Hm, gör en kvalificerad gissning på att du har råkat ut för ett virus, mer exakt en scareware virus.

Den värsta scareware låter användaren inte ens slutföra återställningen från Windows oberoende om det är normalstart eller i felsäkertläge, du behöver göra det i reparationsläge, dvs. du startar från skiva eller recovery partition på hårddisken och därefter väljer du systemåterställning.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar