Systemåterställning XP med HP-dator

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

datanoob
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-apr-30, 18:16

Systemåterställning XP med HP-dator

Inlägg av datanoob » 2012-apr-30, 18:22

Hej!
Jag fick problem med Word och Excel (kunde inte köra dessa program) då det antyddes att jag inte hade tillräckligt med diskutrymme eller 2 andra anledningar.
Här kommer den viktiga delen:
Jag använde då system recovery (har en hp-dator, gjorde de via F10 innan startmenyn).
Jag genomförde en ominstallation av alla program som jag förstod.
När jag sedan loggade in hade alla dokument och alla program försvunnit förutom några få (vars inställningar helt försvunnit).
jag har försökt att använda systemåterställning till en återställningspunkt, men i den menyn har jag inga punkter att välja bland. Det verkar som de har tömts när jag genomföra hp:s systemåterställning.

Vad kan jag göra för att lösa detta?

Fråga gärna om det är något ni inte förstår vad jag menar så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Jag uppskattar alla råd och tips hur jag ska lösa detta väldigt mycket.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-maj-04, 17:56

Hej,
Jag förstår vad du menar och du har Raderat alla filer själv när du använde Datoråterställnings verktyget.

Det är enorm skillnad på Dator Återställning och Windows Återställning, det förstnämnda innebär att datorns fabriksinställningar läses in och allting annat försvinner/raderas.

Det finns sätt att få tillbaks filer men det är inte enkelt. Googla "hardriver recovery" eller dataräddning, data återställning eller nåt liknande. I Stockholm har du företag som Ahlbergdata och PC Doktor i Stockholm som analyserar hårddisken och återställer det som går att rädda.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar