USB tangentbord fungerar ej

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

Mange2
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-apr-24, 18:24

USB tangentbord fungerar ej

Inlägg av Mange2 » 2013-apr-24, 18:35

Jag har ett nytt Logitech k120 tangentbord med usb-anslutning och en lite äldre dator med xp som jag tänkte ha som familjedator. När jag kopplar in musen i ett usb-uttag så funkar det hur bra som helst, sekunden efter kopplar jag in tangentbordet i samma uttag men det fungerar inte. Maskinvaran installeras som det ska men det fungerar bara inte. Jag testade det på en nyare dator med W7 och då fungerade det. Har provat alla varianter i kontrollpanelen, typ uppdatera drivrutin, avinstallera och installera om etc. Vad är fel?
Den gamla datorn stod på lager ett tag, när jag kopplade in den så uppdaterade jag några drivrutiner men kan det verkligen vara orsaken?
Tacksam för svar

Användarvisningsbild
govinda
Inlägg: 20
Blev medlem: 2010-okt-28, 12:22

Inlägg av govinda » 2013-sep-24, 12:53

[quote=""Mange2""]Jag har ett nytt Logitech k120 tangentbord med usb-anslutning och en lite äldre dator med xp som jag tänkte ha som familjedator. När jag kopplar in musen i ett usb-uttag så funkar det hur bra som helst, sekunden efter kopplar jag in tangentbordet i samma uttag men det fungerar inte. Maskinvaran installeras som det ska men det fungerar bara inte. Jag testade det på en nyare dator med W7 och då fungerade det. Har provat alla varianter i kontrollpanelen, typ uppdatera drivrutin, avinstallera och installera om etc. Vad är fel?
Den gamla datorn stod på lager ett tag, när jag kopplade in den så uppdaterade jag några drivrutiner men kan det verkligen vara orsaken?
Tacksam för svar[/quote]
Verkar som om det uttagen inte funkar...
Prova länken här och se vad som händer..
http://forums.opensuse.org/english/get- ... -work.html

Skriv svar