Lägger till ny användare

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

DOr
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-sep-18, 13:48

Lägger till ny användare

Inlägg av DOr » 2008-nov-02, 03:03

Efter en tidigare ominstallation av XP "hamnade" datorn i det läget att jag aldrig behövt logga in utan det har skött sig själv och jag har kommit in som "Ägaren". Plötsligt har den skapat en ny mapp (synlig under documents and settings) som heter Ägaren.DOr --datorn heter DOr... (egentligen något annat). Nu startar datorn via Ägaren.DOr som är en i princip tom mapp (exempelbilder etc finns där). Hela systemet är nollställt och skrivbordet tillbaka till XP's ursprungsbild. Dock finns alla mina mappar kvar i mappen Ägaren. Jag lyckades t.o.m. genom en systemåterställning för en kort tid återgå till det gamla. Nu har alla åteställningspunkter försvunnit. Kastar jag mappen Ägaren.DOr skapar den en ny när jag startar om datorn. Hur gör jag för att åter få XP att starta utifrån inställningarna i mappen Ägaren (och inte Ägaren.DOr)?

DOr
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-sep-18, 13:48

Inlägg av DOr » 2008-nov-02, 13:12

Ska lägga till att kanske ett spyware som jag hittat genom SpywareDoctor kan ligga bakom mina problem. Det heter RogueAntiSpyware.AntiVirusPro. Är trött på att man ska behöva ett nytt program för varje trojan etc man hittar. Jag har SpyWareDoctor utan licens och kan därför bara analysera men inte ta bort. Vet någon hur jag tar bort RogueAntiSpyware.AntiVirusPro på annat sätt?

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-nov-03, 15:17

Det är nog ominstallationen som spökar, det blir dubbleter av mapparna. Testa att skapa ett nytt administratörs konto med ett annat namn.

Sista utvägen är formatering (Ta bort allt), inte bara installera om.

DOr
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-sep-18, 13:48

Inlägg av DOr » 2008-nov-04, 00:36

Tack för förslaget. Nu hände detta ett par månader efter min ominstallering som föregicks av en omformattering. Jag följde en grannes råd och gav upp... och lät Ägaren.DOr vinna och flyttade över alla mappar från Ägaren. Det tycks funka hyfsat även om ett antal egendomligheter uppstått. Märkligast var att först alla mina kontakter i MSN fördubblades och sedan ett par dagar senare försvann helt. En mindre besvärlighet är att alla mina Officeprogram klagar på att Makron är avstängda. Lite oroande... känns som om jag inte riktigt har kontroll över datorn. Och vid varje (nästan) omstart kör checkdisk igång. Norton windoctor kan inte köras.
Senast redigerad av 1 DOr, redigerad totalt 2008 gånger.

Skriv svar