USB-hårddisk - "enheten känns inte igen"

Allt om Windows XP. Lös problem och ge tips.

Moderator: Imposter10

stexum
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-maj-30, 15:16

USB-hårddisk - "enheten känns inte igen"

Inlägg av stexum » 2009-maj-30, 15:25

Hej!

Jo det är så att jag har en Extern hårddisk som inte riktigt fungerar som den ska på min bärbara.

Mellan 5 min - 5h någonstans slutar den att fungera.. "enheten känns inte igen", eller "enheten kan fungera snabbare", och vips så försvinner den externa. Botemedlet blir då att starta om datorn på nytt och hoppas på att den fungerar felfritt.

Jag har en mycket äldre laptop, med enbart USB-1, och där fungerar hårddisken utan några som helst problem!

Andra USB-enheter som ljudkort och mp3spelare fungerar felfritt. Det jag har gjort är: Tagit bort usb-drivrutinerna via enhetshanteraren och systemåterställt datorn. Inget hjälpte. Jag har ännu inte formaterat om datorn, men det har jag inte tid/lust med.

Är det någon som kan ge andra förslag på åtgärder? Vad är det som kan vara fel? Uppenbarligen är det ju min dator, men varför fungerar då mitt externa ljudkort (edirol ua 4fx) som det ska?

Tacksam för hjälp.

Användarvisningsbild
artheus
Inlägg: 188
Blev medlem: 2009-maj-15, 13:25

Inlägg av artheus » 2009-jun-02, 11:01

Jag har exakt samma problem med en webbkamera.. och jag har tyvärr inte hittat någon bra lösning på detta problemet.
Men det kan kanske tänkas att det är ett problem med hastigheten på disken eftersom den funkar fint på USB1 och inte USB2.. Eller att det är fel på USB-uttaget på den..
Känns som ett hårdvarufel på något sätt iaf!
Du borde snacka med dom där du köpt denna, eller kontakta support hos tillverkaren.

Cheers,
Artheus

Skriv svar