Cd läsare problem

Diskutera annan mjukvara. Ställ en fråga om ett visst program eller svara på frågor.

Moderator: Imposter10

Johanssonn
Inlägg: 9
Blev medlem: 2010-apr-04, 18:59

Cd läsare problem

Inlägg av Johanssonn » 2010-apr-05, 22:54

Nu är det såhär att jag har formaterat min data , eller jag installerade Windows7 och kommer inte åt mina spel som låg på steam eftersom dom ligger i en mapp (Windows.old) Nu är det såhär att jag måste ladda ner spelen eftersom cd läsaren inte fungerar trots efter två byten.
För länge sen försökte jag installera ett spel men det kom lixom ingenvart , inget autorun kom upp , fick gå in på Den här Datorn och klicka där och hålla på o trixa... men sen under installationen så gick det inte att installera

Samma sak nu när jag sätter i mitt spel så kommer autorun upp men det står "svarar inte" när man har tryckt på spel ikonen. återigen gå in på spelets mapp pch trycka på setup och då kommer det upp en ruta upp som det står "No AppID Configured"

Vad är detta för problem , blir sjukt irriterad när det inte fungerar!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-06, 00:44

Du har verkligen krånglad till det här och förvärrat din situation. Du är ju aktiv överallt på forumet med olika grejer hehe =D Jag kan inte säga exakt vad det där felet beror på, men utifrån din post ser jag att du har installerat Windows 7 över din gamla Windows vilket är inte als bra. Det finns stora chanser att felet som du upplever nu beror på dålig installation.

Pröva att uppdatera windows och se om det hjälper, annars får du göra en ren installation. Nu är det sent men under veckan kommer jag göra en liten guide för hur man formaterar datorn och installerar ett system.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar