Hjälp! Min Sony vaio vägrar starta!

Allt om bärbara datorer.
V_lofgren
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-maj-05, 22:11

Hjälp! Min Sony vaio vägrar starta!

Inlägg av V_lofgren » 2010-maj-05, 22:19

Jag har en sony vaio vgn-fz210ce som helt plötsligt inte går igång. Jag får en startskärm, där det står Sony Vaio och efter det blir det svart skärm och längst upp i vänster hörn blinkar markören oavbrutet. Snälla hjälp mig!!! Tack!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-06, 12:19

Det kan vara något problem med hårddisken som inte går att läsas eller så är det systemfel i Windows och den läses inte in som den ska. Du kan hämta ut hårddisken, koppla in den på en annan dator och analysera den, då passar du på att även göra säkerhetskopia om hårddisken fungerar, sedan försöker du reparera eller installera om Windows.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

eskile
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-maj-11, 17:24

Inlägg av eskile » 2010-maj-11, 17:30

Hej! Jag har exakt samma problem. Jag lämnade in datorn till återförsäljaren, som återställde datorn. Fick samma problem igen efter c:a en dag. Provade därför att köra en recovery på datorn själv igår. De hjälpte för stunden, men idag funkar inte datorn. Nu kan man inte ens komma in i "Recovery center". Jaja, nu får jag lämna in den igen...

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-12, 11:41

Det kan ju bero på dålig hårddisk, men även andra mer vanliga saker som dåliga uppdateringar t.ex. Har ni möjligen läs i tidningar om hur en ofarlig Antivirus uppdatering stängde ner tusentals system http://www.dn.se/nyheter/sverige/mcafee-orsakade-globalt-datorhaveri-1.1081870

Det som kan ha hänt i ditt fall är att du gör en Recovery och efter den vill Windows uppdatera sig och du låter den göra det eftersom det är rätt väg att gå, vanligtvis är det så men i vissa fall uppstår det kompabilitetsproblem och resulterar att datorn inte startar igen.

Det som du kan göra är att lokalisera just den uppdateringen och utesluta den eller att strunta i att ladda ner uppdateringar. Det finns möjligtviss en patch för problemet om du kollar på tillverkarens hemsida för din dator, men patch måste appliceras innan uppdateringen installeras.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar