Hjälp med Acer Aspire 5000 - virus&trojaner

Allt om bärbara datorer.
IngenKoll
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-jul-01, 03:30

Hjälp med Acer Aspire 5000 - virus&trojaner

Inlägg av IngenKoll » 2010-jul-01, 04:50

Hej
Hoppas på att någon kan hjälpa mig med att rensa HDD-n på min bärbara. Installerade Spybot & Search samt HiJack This (vågade inte använda den, lät för avancerat) efter att jag fått virus & trojaner.

Gjorde en defragmentering för ca2år sedan vilket hjälpte lite. För 1år sedan blev jag blockad från internet, kunde inte komma åt alls. Lyckades då installera Spybot. Nu ett år senare kommer jag inte ut på nätet igen och inget hjälper.

Så jag packade upp installations skivorna för att kunna formatera om lappen. Har försökt att göra recoveryn ett antal timmar (extremt trött på det hela, funderar på att slänga ut den genom fönstret..).
Hittar ingen hjälp på Acer hemsidan, ringde hjälpnr men de vill att jag skickar in den på service för en avgift (dyrt för mig). :mad:

Så nu vill jag veta hur jag ska gå till väga. Vill tabort allt för att installera om från noll. Hur gör jag? :confused:

Ett av felmeddelande som kommer upp vid inlogning:
CUccPlatform: msnmsgr.exe - Bad Image
The application or DLL C:\WINDOWS\system32\mcenspc.dll is not a valid Window image. Please check this against your installation diskette.

Liknande kommer upp om jag dubbelklickar på klocka (datum grejen).

Tacksam för hjälp... p l e a s e help me! :eek:
:confused: :eek: :cool: