Acer Aspire 5741G - Datorn dör då och då

Allt om bärbara datorer.
Zliss
Inlägg: 9
Blev medlem: 2010-jul-19, 17:49

Acer Aspire 5741G - Datorn dör då och då

Inlägg av Zliss » 2010-dec-28, 13:55

På min cirka en månad gammla Acer Aspire 571G har jag tyvärr fått ett problem.
Jag använder min laptop till, mestadels, spela spel.

Första gångerna så tänkte jag: Hmh, det kanske bara är tillfälligt. Inget att bry sig om.

Men efter upprepade tillfällen så har jag konstaterat att - någonting är fel !

Eftersom datorn, tydligen, tenderar att bli varm så laddade jag ner SpeedFan som visar att min GPU ligger 61 grader celsius när allt annat visar på en bra, lagom temperatur. Eftersom det bara slocknar helt plötsligt och bara sådär så antar jag att värmen har något med mysteriet att göra, hur som så tillåter inte speedfan mig att ändra på några inställningar eftersom den helt enkelt inte visar att jag har några fläktar i maskinen.

Eftersom jag även glömt min laddare i skolan, där jag eventuellt ibland använder den också, så använder jag inte min orginal laddare utan en som jag fått låna utav min kära far.

Problemet infaller oftast när jag är i mitten av ett spel så skall jag nu testa att köra utan batteri i och sedan bara köra med mitt batteri i.

Har hört att det ska finnas ett sätt att ändra fläktstyrkan i BIOS men vet inte hur.

Mitt opperativsystem är Windows7.

Zliss
Inlägg: 9
Blev medlem: 2010-jul-19, 17:49

Inlägg av Zliss » 2010-dec-28, 16:29

Lägger till att har jag på datorn under natten och bara kollar på film så stängs den inte av, bara sådär.

Skall låta den stå på under denna natten också för att mäta temperaturen imorgonbitti!

Danielhere97
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-dec-17, 12:28

Inlägg av Danielhere97 » 2011-jan-04, 17:07

samma fel som mig http://www.fixadindator.se/f9/min-dator ... j-lp-2087/

fast min datorn fastnar , inte stängs av.

Skriv svar