Crash dump restarts

Allt om bärbara datorer.
Buh
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jun-02, 21:03

Crash dump restarts

Inlägg av Buh » 2011-jun-02, 21:25

Tjena.

Jag har en Toshiba Tecra s11-119 som det har blivit lite problem med.
Jag har haft denna dator sedan december 2010 och har funkat felfritt sen dess. Men nu börjar den få crash dumps och startar om sig själv när jag startar program eller startar om/stänger av datorn.

Det som är mitt verkliga problem är att jag vill formatera om hela datorn, blåsa den helt på allt som finns på den. Men jag kan ju inte komma in i BIOS eller boota på skivan för när jag trycker på "starta om" eller "stäng av" på startmenyn så får jag en crash dump och den startar då om sig. När detta händer så kan jag inte trycka på t.ex. f10 för att boota på skiva utan datorn börjar direkt med att starta upp windows.

Denna dator levererades med Windows7 32bit.
Hur gör jag för att formatera om denna dator?

Mycket tacksam för svar /Buh

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jun-04, 01:20

Kolla in http://www.fixadindator.se/f24/formater ... dows-1470/
Vad konstigt att du inte kan komma åt BIOS, det här är nu lite ovanlig metod men pröva att ta ur batteriet och starta datorn endast med elsladd, stäng av datorn genom att hålla ned power knappen eller dra ur nätsladden.

När datorn startar pröva att hålla ner Fn knappen som ligger längs ner till vänster på tangentbordet och så trycker du F10 eller F11, eller till och med F8. Inte alla samtidigt utan en i taget fram tills en av dessa funkar.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar