Recovery problem

Allt om bärbara datorer.
shaggiii
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-sep-02, 13:59

Recovery problem

Inlägg av shaggiii » 2011-sep-02, 14:00

Jag har en laptop här hemma som jag skulle köra en recovery på så att den återgick till fabriksinställningar åt en polare, min polare ifråga har ett lösenord på HDDn som man måste köra innan man kan boota upp laptoppen ordentligt och komma in i windows.
Jag drog igång med recoveryskivorna och kom till skiva 2/3 då gick jag ut i köket o glömde bort datorn ett litet tag, när jag kommer på att jag höll på med den så kollar jag till den då är datorn avstängd.... och jag ser att jag glömt koppla in strömsladden till datorn (mindre smart jag vet)....

Jag trodde jag skulle bara få börja om från början.. det hade säkert gått jättebra om inte det här jäkla lösenordet till HDDn varit där det är.. för det verkar som i återställningen kommit så långt att den formaterat det mesta men inte installerat tangentbordet på laptoppen än så jag kan inte skriva in lösenordet och därav kan inte datorn fortsätta och läsa skivan...

kan ej heller komma in i bios pga att tangentbordet inte fungerar.... någon som har några förslag på vad jag ska ta mig till?

PS: har testat att koppla in ett externt tangentbord via usbn det fungerade inte heller (hade inte någon större förhoppning på det men det är testat iallafall)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-sep-04, 18:14

Nej tyvärr det funkar inte riktigt så att tangentbordet behöver installeras så ditt fel ligger någon annanstans. Du kan inte slutföra installationen utan lösenord och oftast behöver du först vara inloggad för att en sådan återställning ska fungera optimalt. Du kan testa med fler tangentbord och funkar inte det så kanske du har trasig moderkort. Tänk på att du behöver aktivera support för USB-tangentbord annars kan det hända att den inte känns igen, men det har du väl tänkt på, å andra sidan så är oftast de minsta saker man glömmer och missar.

I BIOS ska du leta efter USB Legacy Support och aktivera den, USB Controllers eller allt som har med USB att göra, aktivera!
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar