Acer Aspire 6530G

Allt om bärbara datorer.
Lightbringer
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-jan-19, 21:37

Acer Aspire 6530G

Inlägg av Lightbringer » 2012-jan-19, 21:54

Hej.
Har en tjorvande Acer Aspire 6530G med windows vista i hemmet, datorn köptes för cirka tre år sedan och har fungerat klockrent till för cirka ett halvår sedan.

1) Problemet som uppstod var att datorn blev segare och segare, till slut började t.o.m filmer att hacka, rensade bort allt skit, tog bort spyware, sökte virus osv, inget hjälpte! Tog isär hela datorn dessutom och rengjorde allt från damm osv.

2) Installerade om datorn, tog bort alla onödiga Acer program som följer med, körde in alla uppdateringar från windows update, nu funkade datorn i två veckor sedan blev det samma fel som i punkt 1 förutom att nu börjar ljudet dessutom att hacka.

3) Tänkte att nog är det fan... Laddade ned senaste bioset, flashade den, laddade ned alla senaste drivrutiner till ljudkort, grafikkort, direct x osv.. Fortfarande samma fel...

4) Tog isär datorn igen, testade byta ut ram minnena till ett par andra jag hade liggandes från en HP som jag vet är hela... Skiten fungerar!!!

5) Tänker att -fan va skönt att datorn funkar igen, kopplar in strömadaptern (körde den på batteri i punkt 4) och skiten börjar hacka igen?!, faaaan tänker jag och drar ut strömadaptern igen (medan datorn är igång) för att ta datorn till operationsbordet igen och upptäcker att filmen som var igång hackar inte nu??? trycker in strömadaptern igen och skiten börjar hacka??.

Jaha, säkert är batteriet trasigt tänker jag och slår av datorn, tar ut batteriet, slår på datorn = hackar fortfarande som fan... Tänker att säkert ger strömadaptern fel volt eller liknande så jag tar en annan adapter från en Asus jag har som är exakt likadan och testar med den... Samma problem...

Testar köra med batteriet igen, allt funkar...

Vad kan vara fel?? All energispar är föresten avslaget.
Tacksam för hjälp.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-jan-21, 18:16

Du har lagt in ganska många arbetstimmar på den gamla datorn nu men orkar du mer så kan du undersöka DC-adaptern i datorn och eventuellt byta ut den.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar