Hårdvarufel: Ekande och tjutande ljud

Allt om bärbara datorer.
Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Hårdvarufel: Ekande och tjutande ljud (löst)

Inlägg av Lagge » 2012-feb-27, 09:49

Min mamma har en bärbar dator som numera inte kan använda högtalarna. Det ljud som kommer är ekande och tjutande, som om det är kraftig rundgång. Beroende på om jag trycker fast batteriet eller pressar ner vissa knappar så ändras ljudet temporärt vilket får mig att tro att det är något kort eller koppling som gått sönder i datorn. Det osm talar emot är dock att ljudet funkar bra när man använder hörlurar!

Vad behöver ni veta om datorn för att kunna hjälpa? Hur ska jag kunna felsöka?
Senast redigerad av 1 Lagge, redigerad totalt 2012 gånger.
Anledning: Löst
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-maj-18, 11:35

[quote=""Lagge""]Min mamma har en bärbar dator som numera inte kan använda högtalarna. Det ljud som kommer är ekande och tjutande, som om det är kraftig rundgång. Beroende på om jag trycker fast batteriet eller pressar ner vissa knappar så ändras ljudet temporärt vilket får mig att tro att det är något kort eller koppling som gått sönder i datorn. Det osm talar emot är dock att ljudet funkar bra när man använder hörlurar!

Vad behöver ni veta om datorn för att kunna hjälpa? Hur ska jag kunna felsöka?[/quote]

Det var inte ljudet som var felet. Det var datorns microfon som hade hårdvarufel och skapade då rundgång och övrigt. Jag löste det genom att stänga av microfonen.
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar