problem med min Acer Travelmate 2410

Allt om bärbara datorer.
bubbastattoo
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-sep-28, 10:15

problem med min Acer Travelmate 2410

Inlägg av bubbastattoo » 2008-sep-28, 10:18

Hejsan!
Jag har ett problem som är lustigt tycker jag som inte kan så mycket,men i alla fall;
Lite uppgifter om datorn:
system Windows XP
Det är en: Acer Travelmate 2410 laptop
processor;Intel(R)Celeron(R)M processor 1,50GB
total memory;256 MB
Video Memory:128 MB
HDD1Bildrimary Master ST9402113A 37,26 GB
bildskärmskort:Mobil Intel(R)915GM/GMS,915GML
nätverkskort:Atheros AR5005G Wireless Network Adapter
Realtek RTL8139 Family PCI Fast PCI Fast Ethernet NIC

Jag vet inte hur mycket ni behöver för att ev,hjälpa mig.
men problemet är att jag får inte igång mitt trådlösa i datorn,
jag får full kontakt styrka från min router Linksys wireless,
men får medelande status :begränsad eller ingen anslutning,
jag har tagit hem de senaste drivrutinerna från acer och bränt dem på en skiva och kört in dem,men det hjälper inte,jag har fortfarande en gul triangel som medelande,så om det finns någon som vet eller kan tänka sig att hjälpa mig vore jag mycket tacksam.Jag har testat att byta och ändra ip mm,men inget händer,jag kommer enbart till google sedan står det att man arbetar offline,men jag har ändrat det,snälla någon hjälp mig

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-sep-28, 12:28

Ok, så du kommer till google? Då är du ute på Internet, antagligen.

Känns som ett inställningsfel eller nätverksfel. Har det någonsin fungerat? Det kan också vara så att du har två olika anslutningar, och den ena är offline. När du får rutan, klicka avbryt. Alternativt ta bort de andra anslutningarna.

bubbastattoo
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-sep-28, 10:15

hej

Inlägg av bubbastattoo » 2008-sep-28, 13:12

nej det har ej funkat,jag köpte laptopen för ett par veckor sedan,ochformaterat den satt in windows xp.
och försökt att lösa det,men jag kan inte så mycket om detta med inställningar,jag har ju även så att jag kan tillkoppla en nätsladd,fast det är ju på det fasta systemet om man säger så.
sen får jag in signal från min router som är kopplad med två stationära ,de funkar perfekt,en del har sagt att det kan vara routern jag har testat att återställa den från scrath,men samma sak,jag håller på att bli smått tokig.
det står även när google visas att jag jobbar offline?????
vet någon om jag har rätt inställningar.

bubbastattoo
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-sep-28, 10:15

Inlägg av bubbastattoo » 2008-sep-28, 13:33

[quote=""bubbastattoo""]nej det har ej funkat,jag köpte laptopen för ett par veckor sedan,ochformaterat den satt in windows xp.
och försökt att lösa det,men jag kan inte så mycket om detta med inställningar,jag har ju även så att jag kan tillkoppla en nätsladd,fast det är ju på det fasta systemet om man säger så.
sen får jag in signal från min router som är kopplad med två stationära ,de funkar perfekt,en del har sagt att det kan vara routern jag har testat att återställa den från scrath,men samma sak,jag håller på att bli smått tokig.
det står även när google visas att jag jobbar offline?????
vet någon om jag har rätt inställningar.[/quote]
Det står när man går in på nätverksanslutningar,nere till vänster under information står det:
Begränsad eller ingen ansluning,delad
ipadress:nr
nätmask:nr
automatisk privat adress ipv6 aktiverat
kryptering :Inaktiverad
signalstyrka:Utmärkt
Är det något jag bör ändra i inställningar?

Electrix
Inlägg: 40
Blev medlem: 2008-sep-18, 10:06

Inlägg av Electrix » 2008-sep-29, 10:16

"Begränsad eller ingen anslutning" innebär nätverksproblem. Är din trådlösa router inställd att enbart skicka en krypterad anslutning?

bubbastattoo
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-sep-28, 10:15

Inlägg av bubbastattoo » 2008-sep-29, 19:39

[quote=""Electrix""]"Begränsad eller ingen anslutning" innebär nätverksproblem. Är din trådlösa router inställd att enbart skicka en krypterad anslutning?[/quote]

Idag när jag satte på datorn,efter att ha tröttnat igår kväll.
Idag står det
i trådlös nätverksanslutning
linksys_SES_10535
Skyddat trådlöst nätverk (WPA)
vad betyder det,är det något på router som jag måste ändra eller i datorn
Tacksam för svar.
Förklara om det går att förklara tillvägagångssätt.

Electrix
Inlägg: 40
Blev medlem: 2008-sep-18, 10:06

Inlägg av Electrix » 2008-sep-30, 08:15

Enligt vad det står så är anslutningen WPA-krypterad. Har du ställt in något lösenord i routern eller är den helt original? Kolla isåfall manualen till din router så borde det finnas exakt hur du ska göra.

bubbastattoo
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-sep-28, 10:15

Inlägg av bubbastattoo » 2008-sep-30, 12:50

Nu har jag fått den att det står ansluten
men lika fall så kan jag ej surfa på nätet,jag kommer helt enkelt inte ut,jag instalerade Linksysskivansen dess står det ansluten,men jag kan ej surfa.??????????????????????

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2008-okt-01, 10:07

Hur har du anslutet ditt modem?

Skriv svar