Task host window

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Sture
Inlägg: 8
Blev medlem: 2010-nov-07, 17:46

Task host window

Inlägg av Sture » 2016-apr-09, 15:19

När jag släcker ner windows 7 får jag meddelandet Task host window
Värddatorn kör avstängningsaktiviteter och stoppa enheter som redan körs
vad betyder det och hur får jag bort det?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2016-jun-13, 00:31

Datorn är ju värd/server för nånting och varnar därför om att tjänsten kommer avbrytas om du stänger av datorn. Förmodligen någon program som ligger i bakgrunden.

Gör så här bara. Tryck på start och skriv MSCONFIG > Autostart > Avmarkera alla > Verkställ. Starta om datorn. Se nu om problemet återuppstår när du nu avslutar datorn.

Om problemet är kvar så kör du MSCONFIG igen och går in på TJÄNSTER > docka i Dölj alla MIcrosoft-tjänster > därefter inaktiverar du allting och verkställer. ;)
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Sture
Inlägg: 8
Blev medlem: 2010-nov-07, 17:46

Internet försvinner

Inlägg av Sture » 2016-sep-09, 15:53

Det hjälper inte att avaktivera i Autostart och när jag inaktiverar alla Tjänster
försvinner Internetuppkopplingen. Vilka tjänster ska man INTE inaktivera för att Internet ska vara kvar?

Användarvisningsbild
Jenkler
Inlägg: 27
Blev medlem: 2016-feb-03, 14:48
Kontakt:

Inlägg av Jenkler » 2016-sep-10, 18:17

Även fast man har en fräsh installation så kan detta hända. Har faktiskt haft detta på några kunders datorer som kör Windows 10. Men oftast så förekommer det på datorer med mycket skit i. Det är därför det hjälper att stänga av massor i autostart.

Tycker det händer oftare på datorer med äldre disk. När man kör en SSD så hinner väl OSet skriva ner allt snabbare.
Behöver du eller ditt företag professionell IT-support: Jenkler.se.

Skriv svar